Абсолютно задължително е контрольорите в столичния градски транспорт да продължат да продават билети от 1,60 лв.
Това каза в ефира на БНР председателят на групата на „БСП за България“ в СОС Калоян Паргов, който е и заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност.
„Общественият транспорт има социални функции. На първо място за нас, социалистите, е пътникът, а не разходната част“, изтъкна той и обясни, че Столична община е длъжна да осигури равен достъп до обществен транспорт и най-вече правото на всеки да има възможност да закупи необходимия превозен документ, който той желае. По думите на Паргов така ще се избегнат неприятни ситуации като тази, в който бяха поставени софиянци в началото на годината.
По отношение на тикет системата, която трябваше да заработи в края на 2020 г., той припомни, че тя струва 73 млн. лв., а до момента са платени 14 млн. лв. за нейното изработване.
Калоян Паргов постави въпрос към бившия директор, а сега общински съветник от ГЕРБ Христиан Петров и към сегашния директор на Центъра за градска мобилност г-н Дилчев защо когато е сключван договорът, е пропуснато да се включи третия метродиаметър, след като беше ясно, че ще бъде изграден в следващите години, а строителството му беше в ход. „Надявам се, на следващото заседание на Комисията по транспорт, че и бившият, и настоящият директор на ЦГМ ще дадат адекватен отговор кое наложи третият метродиаметър да е изключен от заданието“, каза Паргов.
Той посочи, че това е причината за забавянето на тикет системата, която ще започне да функционира най-вероятно през месец май.
„Много важен елемент е да се вземе решение дали таксуването ще бъде на километър или за време и кое е по-изгодно. Отговорността е на ЦГМ“, посочи лидерът на БСП – София.