Първата платформа на Бош за споделен транспорт

Бош пуска нова услуга за споделено ползване на електрически скутери – Coup, в Берлин. Двеста свързани и изцяло електрически скутера, произведени от Gogoro, водеща марка при e-скутерите, ще бъдат на разположение при стартирането на услугата в Берлин. Потребителите могат да намират, резервират и използват най-близкия до тях e-скутер по всяко време.

 

Бош пуска нова услуга за споделено ползване на електрически скутери – Coup, в Берлин.
Двеста свързани и изцяло електрически скутера, произведени от Gogoro, водеща марка при e-скутерите, ще бъдат на разположение при стартирането на услугата в Берлин. Потребителите могат да намират, резервират и използват най-близкия до тях e-скутер по всяко време. „С Coup Бош реализира първия си бизнес с крайни клиенти и създава нов независим бранд”, казва д-р Маркус Хейн, член на Управителния съвет на Бош, който е отговорен за проекта.

Характерни за големите градове са задръстванията и недостигът на паркоместа, но също така и стремежът към повече индивидуална мобилност. Най-вече младото поколение търси повече мобилност и гъвкавост – притежанието на превозно средство обаче вече не е задължително.
Бош иска да участва в тази промяна със собствени услуги и решения. Ето защо компанията вече работи по решения за управление на свързаното паркиране, облачна услуга за управление на автопарка, както и приложение за мобилно асистиране, което подпомага мултимодалното използване на различни видове транспорт. Новата споделена услуга на Coup представлява още един градивен елемент в сферата на мобилните решения.  
Първоначално 200 свързани скутера ще бъдат налични за използване в центъра и някои от кварталите на Берлин – Пренцлауер Берг, Фридрихсхайн и Кройцберг. След достигане на дестинацията си, потребителите просто могат да паркират скутера, където и да е в тези райони. Скутерите развиват максимална скорост от 45 км/ч и всеки над 21 години, който притежава шофьорска книжка за автомобил или мотоциклет, може да се възползва от тях. В багажното отделение под седалката се намират предпазната каска и двете сменяеми батерии. В бъдеще е предвидено да бъде осигурена още една каска. Е-скутерът може да измине 100 км, като клиентите не трябва да се безпокоят за зареждането – Coup  ще се погрижи вместо тях. Ценовият модел включва такса за неограничено ползване, като срещу 3 евро скутерът може да се ползва 30 минути, а срещу 20 евро – цял ден. Тази услуга е достъпна посредством приложение, чийто интерфейс прави лесно намирането и резервирането на скутер, както и заплащането на потребителската такса. Отварянето на отделението за каската също може да се контролира чрез смартфон, който се свързва със скутера чрез Bluetooth.
По този проект Coup си сътрудничи с азиатския стартъп Gogoro. Основан през 2011 г., Gogoro бързо се превръща в глобален лидер за свързани и електрически скутери, които вече са налични и по европейските пътища благодарение на Coup.
Характеристиките и настройките на платформата за споделено ползване нa е-скутери са създадени в тясно стратегическо сътрудничество с BCG Digital Ventures, дъщерно стартъп дружество на Boston Consulting Group. „Заедно с Coup ние работим съгласно MVP концепцията (Minimum Viable Product). С пилотната версия навлизаме бързо на пазара, за да развием услугата чрез метода „Тествай и учи“, съвместно с потребителите. В близкото бъдеще ще видим в кои градове има най-голямо търсене. Въз основа на това постепенно ще въведем услугите си в нови локации“, коментира Мат Шуберт, отговорник по проекта „Мобилни услуги“ и управител на Coup Mobility GmbH.                                                                                                  Източник : www.logistika.bg