Агенция "Пътна инфраструктура" да кандидатства за финансиране на изграждането на магистрала от ГКПП "Калотина" до Софийския околовръстен път, реши днес кабинетът в оставка. Средства за първия участък от аутобана, който ще тръгва от границата и ще стига до Драгоман, ще се търсят по Механизма за свързване на Европа по годишната работна програма 2016.
В момента в този участък има по една лента за посока, докато от Драгоман до София са по две. Пътят е част от основната трансевропейска транспортна мрежа и част от трасето от направлението Лондон-Будапеща- Белград-Ниш-София-Пловдив-Истанбул-Калкута, който е най-краткият, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток.
Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия, ще спомогне за постигане в голяма степен завършеност на магистралната мрежа по направлението запад-изток на българска територия, ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят комфортни и безопасни условия за движение, се казва в решението на правителството.
Проектът включва строителство на автомагистрала с дължина 14.5 км и габарит 25.5 м, както и множество съоръжения – мостове, надлези, подлези, пътни възли и тунели. Индикативната му стойност е 177 млн. лева.
Също днес кабинетът в оставка реши да удължи до 30 юни срокът за разработване на необходимите законодателни промени и подзаконовата нормативна уредба за функционирането на системата за комплексно обслужване при електронно събиране на пътни такси. Това се налага, защото работата на работната група е в пряка зависимост от приключването на други процедури по въвеждане на тол системата. До момента изборът на изпълнител за разработване на системата по Закона за обществените поръчки тръгва девет пъти и още толкова е спирана, след жалби до съда от загубили кандидати.
Източник : www.dnevnik.bg