Пътници бяха блокирани на летище Пловдив

Аеропортът можел през нощта да се ползва за аварийно кацане само по заявка, твърди неговият директор Стефан ЩърбановОколо 300 пътници останаха блокирани часове наред в неделя през нощта на летище Пловдив, след като два самолета кръжаха над София и се наложи аварийно да кацнат в Пловдив заради лошото време. Пътниците са останали в машината, защото от няколко месеца летището работи само през деня и не е имало кой да ги посрещне и обслужи. Не е имало кой да докара стълбите, да разтовари багажа и да осъществи контрола. Служителите на аерогарата са извикани по спешност и едва към 3 часа сутринта хората са успели да слязат. По повод инцидента изпълнителният директор на аерогарата Стефан Щърбанов заяви вчера, че летището има работно време и през нощта може да се ползва за аварийно кацане само по заявка. **Стотици пътници бяха блокирани на летище ПловдивАеропортът можел през нощта да се ползва за аварийно кацане само по заявка, заяви неговият директор Стефан ЩърбановНяколко стотин пътници останаха блокирани часове наред в неделя през нощта на летище Пловдив след кръжене над София и аварийно кацане, защото аерогарата е само с дневен режим на работа. Двата самолета от Дубай и от Валенсия са кацнали около полунощ на летището, отклонени от София заради силния вятър. Общо три самолета са били насочени към летище Пловдив, но един от тях – от Лондон, е кацнал в Букурещ.Приземяването на двата самолета е протекло благополучно, но близо 300 пътници са останали блокирани в машината, защото от няколко месеца летището е на дневен график на работа и персоналът работи само до 22 ч. На летището не е имало кой да докара стълбите, да разтовари багажа и да осъществи контрола. Служителите на аерогарата са извикани по спешност и едва към три часа сутринта хората са успели да слязат на пистата."Кацнахме в тъмна нива, все едно сме в Конго. Няма светлина, няма жив човек, 200 пътника чакат заклещени в самолета, за да се сети някой да дойде със стълба, да отвори самолета и да си тръгнат хората. Има малки деца и какво ли още не. В България няма аварийно летище за подобни случаи, това е пълен абсурд", каза един от потърпевшите -инж. Антон Маслев, след 6 часа престой на летището.По повод инцидента изпълнителният директор на аерогарата Стефан Щърбанов заяви вчера, че летището има работно време и през нощта може да се ползва за аварийно кацане само по заявка, за да може да се гарантира пожарно и аварийно осигуряване. Щърбанов каза, че на практика това е било в извънработно време. Той припомни, че пловдивското летище от около половин година работи от 6 до 22 ч., а за останалото време на денонощието трябва да има заявка за кацане. На практика в Пловдив няма летище за аварийно кацане през нощта и въпреки всичко за около час успяхме да съберем необходимия персонал, допълни директорът.Само преди дни от летище Пловдив бе уволнена поредната порция служители, сред тях и шефът на охраната. Над 50 души бяха освободени, а режимът на работа, наречен от депутата от БСП Георги Търновалийски "Плод и зеленчук", позволява да се извършват само два редовни полета през седмицата. Търновалийски бе първият, който в началото на годината алармира, че държавата е абдикирала от летище Пловдив и го тласка към затваряне.Държавното дружество има тежки финансови проблеми и не бе в състояние да изплаща заплатите и осигуровките на служителите си, призна в началото на годината тогавашният директор на летището Иван Карнабитов, който подаде оставка. Държавата от юли м. г. не бе превеждала финансирането за изпълнение на държавните функции на аеропорта като летищен оператор. Бяха направени съкращения на служителите, работното време беше намалено, беше спрян и договорът с фирмата, която почистваше пистите от сняг.По време на инцидента е станало ясно още, че на летището няма и достатъчно гориво.
източник:в. Дума
Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]