Тежките машини, които правят сондажи в Кресненското дефиле, са на фирма
„Пътпроект 2000“, която всъщност е изготвила идейния проект за новата
отсечка от АМ „Струма“. Управителят на фирмата ижн. Любен Симеонов
разказа пред БиТиВи, че от миналата лято техни машини правят временни
пътища и сондажи, но работата не е по поръчка на АПИ. От Пътната агенция
дори не знаели за дейността.
Припомняме, че по преди дни от
„Антикорупционнен фонд“ съобщиха за сондажи и прокарване на временни
пътища в Кресненското дефиле по трасето, по което е предвидено да мине
новия участък на АМ „Струма“. Оказа се, че реално нито една институция
не знае какво се случва. От АПИ обявиха, че не са възлагали подобни
дейности, от Държавното горско стопанство също нямаха отговор какво се
случва. Насрочена бе проверка, чийто резултати трябва да станат ясни
днес.
Според управителя на „Пътпроект 2000“ никой не е правил нови пътища, а са възстановявани стари. Инж. Любен Симеонов обаче не можа да обясни защо АПИ не знае за тези дейности.
Заедно с изготвянето на идейния проект, който започна през 2016 г., ние трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи, каза инж. Симеонов. Той призна, че никой не е искал да се правят допълнителни сондажи, от АПИ единствено са поискали актуализация на парцелния план.
Когато е възложена актуализацията, проектантите са решили „да довършат работата си”, за да не допуснат грешка и да не подведат и правителството, и бъдещи контрактори, стана ясно от думите на управителя на фирмата, изготвила идейния проект. По думите му е имало геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. Това е наша инициатива, АПИ не знае, подчерта на няколко пъти инж. Симеонов.