PESA пуска локомотив с водороден двигател

През 2019 г. PESA създаде изследователски екип, фокусиран върху разработването на релсови превозни средства с водородни горивни клетки. Първият практически резултат бе изграждането на прототипи на маневрени локомотиви и на множество агрегати с този тип задвижване.

Сега производителят обяви, че ще представи прототип на локомотив с обозначение SM42 6Dn на тазгодишното търговско изложение TRAKO през септември. Той ще има мощност от 720 kW и ще се използва в рафинерията Orlen в Płock. Той се проектира в сътрудничество с PKN Orlen и Orlen Koltrans и ще бъде изграден на базата на дизеловия маневрен локомотив от клас SM42. Локомотивът Bo’Bo, движещ се с 90 км/ч, първоначално предвиден с DC/DC електрическо предаване и мощност от 600 kW, ще запази основните си характеристики на сцепление, поради което ще може да тегли влакове с тегло до 3200 t.

„Новият“ локомотив от клас SM42 6Dn ще бъде оборудван с четири тягови двигателя с мощност 180 kW, изградени от TSA, и с два течно охладени ABB тягови преобразувателя (по един на талига). Прототипът с тягови батерии LTO от 167 kWh и две горивни клетки (всяка по 85 kW) ще има водородни резервоари с общ обем 175 kg. Локомотивът вече ще бъде оборудван с електродинамична регенеративна спирачка. Изпълнението на този проект е напреднало до ниво от 70 % и основните ключови компоненти, включително водородни клетки, вече са доставени в Бидгощ. Едновременно с това PESA работи и по прототип на водородната многофункционална единица, обозначена като Regio160, предназначена за PKP IC.

Автомобилен транспорт

Михаил Рангелов, главен редактор на Транспортал: За Украйна ще има план за възстановяване след войната, България задължително трябва да се включи в него

След приключването на войната в Украйна ще има нов план „Маршал“ за възстановяването на разрушенията. Средствата ще бъдат много големи и политиците в България задължително трябва да ни включат в […]

ЖП транспорт

ЕК одобри Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027

Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 беше одобрена днес от Европейската комисия. Това е първата голяма инфраструктурна програма за България, която е приета от Европейската комисия. Бюджетът на програмата е приблизително 1.61 […]

Воден транспорт

Турция вдига петкратно таксите за кораби през Босфора, транспортният министър с остра реакция след сигнал от бизнеса

България има само десет дни за реакция срещу решението на Турция да вдигне петкратно таксите за преминаване през Босфора, коментира пред Транспортал Стоян Новаков, бивш транспортен заместник-министър в правителството на […]