Решенията са стъпка в правилната посока, но в никакъв случай, не удовлетворяват напълно исканията на българските превозвачи, коментира българския евродепутат Петър Курумбашев.
Според приетите текстове Директивата относно командироването на работници няма да се прилага по отношение на международния транспорт и транзита, но за сметка на това да се прилага по отношение на каботажа и комбинирания транспорт в частта, в която имаме сухопътен транспорт.
По отношение на ползването на почивката в кабината – водачите няма да могат да ползват нито седмичната, нито намалената седмична почивка в кабината, освен ако не са паркирани на сертифицирани зони за паркиране, които ще трябва да отговарят на дълъг списък с условия като брой тоалетни, душове, пейки за отдих, други санитарни и хигиенни условия, които следва да бъдат съобразени с пола (gender friendly).
Също така седмичната и намалената седмична почивка ще трябва да се ползва в хотел или на място, осигурено от работодателя;
Компенсацията за намалената седмична почивка ще се ползва задължително преди изтичането на третата седмица, но няма да бъде задължително водача да се прибира вкъщи, а може след предварително подадена декларация до работодателя да избере да ползва почивката си на друго място.
От друга страна, Комисията по транспорт и туризъм прие като задължение на всеки три седмици превозното средство да има поне едно натоварване и едно разтоварване в държавата членка на регистрация.
По отношение на правилата за осъществяване на каботажа – разрешен е в рамките на 7 дни от последното разтоварване в приемащата държава членка в хода на входящ международен превоз, при условие че престоя в тази държава-членка не надвишава 48 часа след влизането им на територията на тази държава членка.
Така приетите решения поставят нови условия пред преговорите, които предстоят. В сравнение с резултата от гласуването в Комисията по заетост на ЕП, днешния вот може да бъде приет като една спечелена битка.