
Мислех, че тази практика (липсата на части, дори на болтове в депата за ремонт на жп локомотиви), ще спре с напускането на ГЕРБ от управлението. Продължаването й означава демотивация, липса на управленчески хъс в предприятието да бъде изведено на друго ниво. Вече 12 г. не е купен нов подвижен състав, няма ясна политика от страна на държавата. Колко ръководства се смениха в НКЖИ”.
Това запита бившият министър на транспорта и председател на Форума за Балкански транспорт и ифраструктура Петър Мутафчиев в предаването „Денят на живо” по NOVA NEWS.
„Колко от новите локомотиви и от новите мотриси работят? Защо не се ремонтират, запита бившият транспортен министър. Основното – няма стимул, няма ясни правила от управителите на предприятията”, обобщи бившият транспортен министър причините за зачестилите повреди на влакове и локомотиви в страната.
Според него железницата трябва да се поеме от хора, които желаят да я развият. „През 2007 г. поехме програма, при които държавата ясно казваше какви пари ще отпусне на железопътното предприятие, но имаше ясно разписани задължения срещу това – колко да увеличат пътниците, товарите. Това са ангажиментите държава – мениджъри на предприятие”, каза Мутафчиев.