Важно е инвестициите в БДЖ да бъдат част от програма за развитие, която да следва определени цели за подобряване на ефективността на работата в железопътния транспорт. Трябва да се инвестира и в локомотиви, да се ускорят ремонтите и модернизацията на железопътната инфраструктура, за да може да жп транспортът да бъде конкурентоспособен. Това каза Петър Мутафчиев, бивш транспортен министър, в предаването „В развитие“ с водещ Делян Петришки.
„Сред 6-те условия , които бяха поставени на България за влизане в еврозоната, е, че страната трябва да приеме изискванията на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за управление на фирмите с държавна собственост“.
Според него е много важно този, който притежава капитала, да знае какво иска при управлението на неговото предприятие. „Няма значение дали това е държавата или частна компания.При спазването на тези условия може да се постигнат добри резултати“, допълни Мутафчиев.
„Възнагражденията на мениджмънта са свързани с резултатите, които те ще изпълнят“.
Той коментира, че обновяването предвижда изграждането на влакови композиции, които ще бъдат на по-високо ниво. „Но това няма да реши проблемите с подвижния състав“, обясни Мутафчиев.
„Важно е да се поддържат добре сегашните мотрисни влакове. Има 50 електрически и дизелови влака. Това са влакове, които се използват за крайградските зони. Те са много икономични, а услугата е комфортна“.
По думите му БДЖ трябва да възстанови своя кредитен рейтинг.
„До 2009 г. БДЖ получаваше финансиране от институции извън България без държавна гаранция. Това означаваше добър кредитен рейтинг“.