В студиото на „Още от деня“ министърът на транспорта в периода 2005 – 2009 г. Петър Мутафчиев заяви, че за развитието на Българските държавни железници са нужни ясни цели и програма, а не само даване на средства. От 2009 г. досега в БДЖ са наляти близо 2 млрд. лв., заяви той, а средствата се дават за пътническите превози. Ефективното използване на парите е важен елемент. При един добър мениджмънт тези пари биха били достатъчни компанията да няма проблеми с обслужването на задълженията си.
Според Мутафчиев на БДЖ е необходим добър мениджмънт, ясна визия за развитие, добра регулация от страна на държавата на целия транспортен пазар, приемственост от една на друго правителство. Той даде пример как е наследил от правителството на НДСВ концесиите на летищата, договорите за покупка на мотрисите „Сименс“ и въпреки някои възражения по процедурите са взети решения те да бъдат завършени.
Мутафчиев обясни, че изтегленият през 2009 г. Втори облигационен заем е бил предназначен за рефинансиране на стари задължения, за заплащане на споменатите мотриси Сименс и за ремонт на товарни вагони за компанията. Само от предсрочното плащане на мотрисите бяха спестени 20 млн. лева, категоричен бе министърът.
„Нормално е едно работещо дружество да взима кредити. През 2009 г. БДЖ имаше много добра кредитна репутация и нямаше никакъв проблем да взема заеми дори и без държавна гаранция“, обясни Мутафчиев.