Петко Ангелов е собственик на една от най-големите товарни автoмобомилни компании в България. Той бе и един от организаторите на протеста на превозвачите, който се проведе вчера в Брюксел. От Транспортал се свързахме с него за кратък коментар на изминалите събития и фактът, че вероятно целият пакет няма да бъде гласуван в рамките на този европарламент.
Господин Ангелов, вчера в Брюксел участвахте в протеста на превозвачите по време на гласуването на предложенията по пакет 1 за мобилност. Доволни сте от резултатите от гласуването?
Да, аз лично съм доволен. Можем да отчетем победа. Малка, но все пак победа. След две години закъснение все пак постигнахме някакъв резултат.
Но все пак дори и да не се гласуват тези предложения, те ще останат за следващия европарламент?
Да така е. Но при всички положения при новия състав на ЕП ние ще имаме вече достатъчно време и възможности да разясним нашите позиции, ще обясним с какво сме съгласни и с какво не.
Въпреки проблемите в началото вие успяхте да получите сериозна обществена подкрепа за каузата си. Доволни ли сте от това?
Да, защото успяхме да обясним на обществото какво ще бъде отражението от въвеждането на тези дискриминационни изисквания. Ако тези изисквания все пак някога бъдат гласувани, това би струвало на българската икономика над 1 млрд. евро – това са парите, които нашите компании внасят годишно в бюджета.
Прави впечатление че във вашия случай до голяма степен върху вашия бизнес влияе и външната политика както на страната ни, така и на ЕС. До каква степен влияят санкциите върху Русия върху превозвачите?
Мога спокойно да кажа че през 1992-1993 г. почти всички товари които возихме бяха в посока Русия и бившите съветски републики. Това все още е един голям пазар и ако санкциите паднат, ние бихме разширили до голяма степен бизнеа си на изток.
Вие се занимавате основно с товарни превози, но докато се борихте с Пакет 1, на вратата вече чука Пакет 2, който касае автобусните превози. Като че ли и там нещата не изглеждат много розови?
Да, действително в Пакет 2 също има текстове, които ще ударят много сериозно българските автобусни компании. Вече сме обсъждали тези предложения и този път се надявам, че държавата ще използва поуките и опита който има от проблемите с Пакет 1 и ще реагира навреме за да защити българския икономически интерес.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.