Летище София е в катастрофално финансово състояние и има данни за скандални обществени поръчки при неговото управление – отчете наскоро назначеният директор Пламен Станчев. Според него, въпреки рекордния брой пътници терминалите ни отчитат нищожна печалба. Потърсихме бившия директор на аерогарата Христо Щерионов, но той отказа коментар преди да се е запознал с критиките срещу него. Новият директор на летището готви разширяване в Терминал 2, за да не се образуват големи опашки.
Пламен Станчев – изп.дир.на Летище София: „Това са перфектни схеми за прикриване на нарушения. При положение, че са назначавани хора без абсолютно всякакъв подбор не може човек с две осъдителни присъди, влезли в сила да работи в дирекция „Сигурност“.“
Пример за фрапираща обществена поръчка е за нови униформи на служителите.
Пламен Станчев – изп.дир.на Летище София: „Да не говорим, че ходят като пленници от Балканската война, защото два пъти са им поръчвани униформи за тези години на цени, на които не знам, сигурно от Шанел са по-евтини, сигурно, но тука бяха по 3000 лева костюма, костюм с два панталона и две ризи.“
За да се подобри обслужването на аерогарата в следващите месеци се готви и разширяване на Терминал 2, който вече се задъхва. Особено в пиковите, сутрешни часове, хората чакат с часове на опашки.
„Миналият път определено да, може би някъде около половин-един час да ни се чекира багажа.“
„Организацията е малко…ама надявам се да се подобри.“
Идеята е да се постави нов ескалатор и още два скенера. За целта ще се направи нова платформа. Сега на час през един ретген за сигурност минават най-много 160 души. С новите скенери потокът ще се удвои.
Катя Бельовска – архитект на Летище София: „Ще се увеличи площта на ниво 1 горе и като се увеличи се слагат тези два рентгена, тоест ние ще стъпим на съществуващи колони от двете страни, ако може сега да си го представи докъде долу-горе ще бъде, така че да няма задръстване.“
Обмисля се и пренареждане на чекинг гишетата, за да се освободи повече пространство. Засега са предвидени 10 милиона лева за ремонтните дейности и за изграждането на нова скоростна пътека за рулиране.