Планира се процедурата за избор на изпълнител за ТОЛ системата

Чрез нея ще се събират приходи за преминаване от тежкотоварни транспортни средства над 3,5 т по републиканската пътна инфраструктура на база изминато разстояние. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова при участието си в 11-тата  конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции“. Тя допълни, че автомобилите до 3,5 т ще продължат да заплащат винетка, която вече ще бъде електронна и ще важи за период от една година, считано от датата на закупуването й. Въвеждането на електронната винетка ще прекрати кражбата на сегашните хартиени стикери. Павлова информира, че заплащането на ТОЛ таксата ще става по два начина – с бордово устройство или чрез предварително заплатени маршрутни карти за транзитно преминаващи, които ще могат да бъда закупувани на границата, онлайн или от бензиностанции.

 ТОЛ таксата и електронната винетка ще се заплащат за всички магистрали и пътищата от първи и втори клас, подчерта министърът. По отношение на третокласна пътна мрежа ще важат за тези пътища, по които преминават тежкотоварни превозни средства. Това се отнася за около 17 000 км от общо 20 000 км републиканска пътна мрежа. За около 3000 км пътища, които водят до малки населени места, такса няма да се заплаща.
 
Възложител на процедурата за въвеждане на ТОЛ системата ще е Агенция Пътна инфраструктура. Ще бъде създаден ситуационен център, в който ще работят съвместно екипи на АПИ и Министерството на вътрешните работи.

Източник : www.logistika.bg

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]