Пловдивската транспортна фирма ПИМК купува още 100 камиона

Една от най-големите транспортни фирми в България става още по-голяма. Пловдивската ПИМК купува нови 100 влекача, съобщи  съсобственикът й Пенко Несторов пред "Капитал Daily". Така единствената неиспанска фирма, возеща дрехите на Inditex, собственик на марките Zara, Stradivarius, Bershka и т.н., вече ще има над 1100 камиона на сметката си. Цената на покупката е около 7.5 млн. евро, като сделката е сключена преди седмици. Камионите трябва да бъдат доставени до края на сепрември – средата на октомври.
 
Отделно за тази година компанията е предвидила за инвестиции в ремаркета 8 млн. евро. Общият им брой е 400, като 300 от тях ще бъдат за пловдивското дружество, а останалите 100 за турската компания на ПИМК "Генчтур", която работи по превозите Европа – Турция, закупена преди три години заради честите проблеми на българските превозвачи с южната съседка.
 
1030 и нагоре
 
Последната голяма покупка на влекачи ПИМК реализира съвсем скоро. През миналата година компанията обяви, че купува 540 нови камиона Mercedes, като инвестицията беше за 32 млн. евро. Компанията традиционно предпочита да купува превозните си средства на финансов лизинг, а не на оперативен, при който те се връщат обратно при производителя, тъй като при продажбата на старите камиони се продават успешно и на добри цени на вторичния пазар. Тактиката, която следва компанията, пък е първо да се намерят товарите, като след това се закупуват и камионите за тях.
 
Бизнесът на компанията, която през 2000 г. се създава с цел производство на снаксове за износ за Албания и Косово, расте устойчиво през последните години. През 2011 г. приходите на ПИМК бяха 144 млн. лв. През миналата година компанията отново реализира ръст на приходите с 30% и те достигнаха 260.8 млн. лв., което се обяснява както с покупката на голямата бройка влекачи и допълнителния бизнес за компанията, така и с продажбите на стари камиони.
 
Компанията се занимава основно с превози от Турция и България към Испания, Италия, Франция, Германия, Австрия. Най-голям дял на превозите на ПИМК заемат превозите между страни в ЕС – 45%, тези от България за Европа – 35%, а тези за трети страни – 20%. В предишни години превозите от и за Турция са с по-голям дял, но протекционистичната политика на турската държава към собствените й превозвачи променя съотношението.
 
Нови и нови ниши
 
Освен разширяването на парка в момента компанията разширява и складовата си база в Пловдив. Друг проект, по който работи ПИМК, е този за т.нар. ро-ла превози, след като компанията спечели проект по програмата "Марко Поло" на Европейската комисия, която има за цел все повече пътни превози да се прехвърлят към железопътния и морския транспорт, за да се намалят вредните емисии и трафикът по пътищата. Спечеленото финансиране е за 2.5 млн. евро и предвижда влакови композиции от специални вагони да се товарят с ремаркета на превозвача и да се движат между Пловдив и Любляна или Люксембург. В момента компанията води преговори с австрийските железници Rail Cargo Austria, които имат лиценз за жп превозвач на територията на страната. Необходимо е обаче изграждането на специален терминал, на който да става товаренето и разтоварването. И сега компанията използва и е отворена към мултимодалните превози, като за курсовете си към Испания камионите на ПИМК използват два ферибита – от Гърция до Италия и от Италия до Испания, като така пътуването на камиона се скъсява с над 1000 км.
Източник: в.Капитал
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]