Поне година ще отнеме оборудването на всички автобуси с колани и видеорегистратори. Такова е мнението на бранша, след като стана ясно, че парламентът ще разгледа промени, свързани със задължително поставяне на обезопасителните средства в автобусите. Маргарит Цеков пътува от Солун до Пловдив. Без колебания слага колана и смята, че такива предпазни средства трябва да има във всички автобуси. Оборудването с колани според бранша ще засегне близо 15 хиляди автобуса с около 1 милион седалки. Нямало как да стане обаче за 6 месеца, както се предлага в готвените законови промени, защото слагането на нови седалки с колани или пробиването на старите, за да се оборудват, трябвало да се удостовери като безопасно.
„Заводът производител и специализирани лаборатории ще трябва да дадат тези потвърждения и това е много дълъг процес”, каза Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи . Друга идея за повече безопасност в автобусите е да има видеорегистратори – те ще снимат случващото се в превозното средство и извън него. „Видеорегистраторът е изключително полезно средство, което ще самодисциплинира шофьорите и ще даде възможност за бързо и точно изясняване на ситуацията при пътнотранспортно произшествие”, отбеляза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Разходите за колани и видеорегистратори обаче могат да доведат до фалит по-малките фирми, твърдят от бранша и предупреждават, че ще се отразят на пътниците. „Работата е изтънена до минимум, т.е. няма резерви. Всички тези нови разходи ще бъдат допълнително натоварване – естествено, ще се отразят върху билета”, подчерта Петър Захариев. От бранша предлагат да се увеличи контролът при минаването на автобусите на технически прегледи и на пътя, за да се подобри безопасността.