Правителството прекрати ликвидацията на дружеството “Хели Мед” за въздушната спешна помощ

Правителството прекрати ликвидацията на дружеството Хели Мед за въздушната спешна помощ

Правителството прекрати ликвидацията на държавното дружество “България Хели Мед Сървиз“ ЕАД, което беше създадено от кабинета на Кирил Петков, за да стане оператор на въздушната спешната помощ. Това съобщи на брифинг в Министерския съвет в сряда министърът на транспорта Георги Гвоздейков, който оглавяваше “Хели Мед” по време на правителството “Петков”.

Служебното правителство на Гълъб Донев през февруари реши да закрие ръководената от Гвоздейков фирма и да прехвърли дейностите по изпълнението на спешната медицинска помощ по въздух (HEMS) на правителствения авиоотряд, тласкайки проекта в нова посока. С идването на сегашното правителство на власт, в което Гвоздейков е транспортен министър, беше дадена заявка, че поетата от служебното правителство посока по изпълнението на проекта ще бъде ревизирана. Първо Гвоздейков се отказа страната ни да наема двама медицински хеликоптера заради неизгодни според него условия по обществената поръчка на предшественика му Христо Алексиев. След това обяви закриването на авиоотряд 28 и създаването на нова държавна фирма, която да поеме обслужването на властта – президент, председател на Народното събрание, премиер, министри и т.н., както и спешната помощ по въздуха. Сега настоящето правителство реанимира нарочената за закриване от служебния кабинет “Хели Мед”, което е следваща стъпка по ревизирането на проекта за изграждане на HEMS, който се финансира от Плана за възстановяване и устойчивост.

Георги Гвоздейков за въздушните линейки: В договора нямаше записана цена на летателен час

“Дружеството ” България Хели Мед Сървиз” беше преустановено и обявено в ликвидация от служебния кабинет. То беше създадено, за да бъде авиационния оператор, съгласно европейското и българското законодателство, извършващ полети за спешна медицинска помощ по въздух“, припомни министър Гвоздейков. 

Той аргументира решението на правителството да се върне към първоначалния план операторът на HEMS да е търговско дружество с това, че проектът се финансира по Плана за възстановяване и устойчивост и има европейски регулации, които стриктно трябва да бъдат спазвани.

“Много е важно отговорността и функциите да бъдат делегирани конкретно на някого и той да носи цялата отговорност за това, което прави, включително за мисиите по въздух“, заяви Гвоздейков.

Според него избрания модел за изграждане на системата за хеликоптерна помощ ще улесни нейното финансиране. 

“През последния месец свършихме работа, която не беше свършена досега от възложеното като задача на Държавния авиационен оператор. Общо взето процесът е в доста напреднала фаза. Както разбрахте през предната седмица, бяха определени оперативните бази”, посочи той.

Гвоздейков съобщи, че Министерството на здравеопазването вече подготвя документите за обявяването на обществената поръчка за изграждането на шестте бази, където ще бъдат бъдещите въздушни линейки.

Той съобщи, че се водят и разговори с лечебни заведения в страната, в които е възможно да има хеликоптерни площадки за транспортиране на пациенти. 

Източник : mediapool

волга
Автомобилен транспорт

Автомобилът “Волга” възкръсна (СНИМКИ)

май 21, 2024

Русия се насочва към местното производство на автомобили, след като ембаргото ограничи сериозно вноса и присъствието на чуждестранни авто…