Бетонният мост край Централна жп гара в Пловдив ще бъде премахнат, след като бъде реализиран пробива под нея и жп линиите и транспортен подлез свърже булевард „Васил Априлов” в район „Централен” с бул. „Македония” в район „Южен”. Това става ясно от новия проект, който във вторник ще бъде внесен за обсъждане в комисиите в Общинския съвет и за гласуване след това от старейшините в местния парламент. Той е съгласуван с НКЖИ (Националната компания „Железопътна инфраструктура ”) и предвижва подмяната на Бетонния мост с изцяло нов надлез между булевард „Кукленско шосе” и улица „Цар Симеон”, който ще свърже районите „Южен” и „Тракия” и по този начин ще отпуши и разтовари движението в централната градска част и най-вече покрай Сточна гара. В Общинския съвет тази седмица ще бъдат входирани още няколко важни за Пловдив инфраструктурни проекта като проектиране на нова веломрежа, удължаването на бул. „Македония” до бул. „Александър Стамболийски” и др. До края на седмицата за движение на МПС-та ще бъде отворено напълно новоасфалтираното източно платно на бул. „Руски”, а до края на юли ще се реши и роблемът с трафика по булевард „Шести септември” в участъка между моста Адата и „Цариградско шосе”, обеща кметът на Пловдив Иван Тотев. Веднага след приключването на ремонта по бул. „Руски” ще започне работа по подмяната на паважната настилка с асфалт в последния участък по булевард „Васил Априлов” – между улица „Войнишка слава” и бул. „Шести септември”. Първоначално там ще влезе техниката на EVN по изграждането на нова топлопреносна мрежа, към която ще се свържат всички обществени и частни сгради в района. Според първоначално обявения срок ремонтът по бул. „Васил Априлов” трябва да завърши до лятото на 2018 година.
Източник: в. Труд