Превозвачи искат промени в републиканската транспортна схема

„М-Бус" участва в обсъжданията, организирани от министерството на транспорта Бургаският превозвач „М-Бус" участва активно в обсъжданията на бъдещите промени в републиканската транспортна схема, организирани от министерството на транспорта .„С въвеждане на разумни интервали между курсовете от републиканската транспортна схема ще се постигне по-голяма заетост на местата в автобусите, а това ще доведе до икономии в бранша", коментира управителят на фирмата Румен Христов. Тя е член на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ).Пример за пренаситеност по междинните трасета е линията Бургас-София. По нея много превозвачи се конкурират за малък брой път-ници, като резултатът са високи разходи и ниски приходи, обясниха от „М-Бус".„В сдружението обсъждаме въвеждане на по-големи интервали при курсовете от републиканската транспортна схема и разреждане на междинните спирки. Така няма да се получава дублиране на автобусите от републиканската, областната и общинската транспортни схема", казва Христов.В момента автобусите до София пътуват на интервали от 15, 20 и 30 мин с начални спирки Обзор, Св. Влас, Китен, Царево, като всички минават през Бургас. Причината е, че тук е съсредоточен основният пътни-копоток. Това оставя голяма част от местата празни и генерира загуби заради ниските приходи.Според фирмите от НСАПБ приоритет в обслужването на междинните отсечки трябва да се дава на превозвачите от общинската и областната транспортна схема, които са основни за съответния регион.До началото на април НСАПБ ще изготви и представи пред Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" проектно предложение за критериите, които да бъдат приложени при изработване на републиканската транспортна схема. В него броят на междинните спирки ще бъде съобразен с населението на града, дължината на линията и времевото отстояние от началната до крайната точка.

Източник : www.crossdisplay.bg

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]

ЖП транспорт

ЕВРОПЕЙСКИЯТ ПАРЛАМЕНТ ОДОБРЯВА ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА 2021-ВА ЗА ГОДИНА НА ЖЕЛЕЗНИЦАТА

Комисията по транспорт и туризъм (Tran) към Европейския парламент прие предложение за обявяване на 2021-ва за Европейска година на железницата. Предложението беше обявено през март в подкрепа на целите за […]

ЖП транспорт

Вземания за над 110 млн. лв. обезкръвяват НКЖИ

Въведеното  извънредно положение в страната през март и засилените противоепидемични мерки и ограничения  повлияха върху  пазарната конюнктура и в момента в транспортния сектор се наблюдава забавяне при издаването на разрешения  за […]