Пристанище Русе-изток развива успешно интермодалните превози

Нова ро-ро линия по Дунав Русе – Пасау свързва България и Германия  
 
Интермодалния терминал в от дружеството „Пристанищен комплекс“ Русе участва в логистиката на нова транспортна схема която свързва България и Германия за превози на различни товари в т.ч. машини като трактори, комбайни, камиони, строителна техника и други. В действие е нова ро-ро линия по Дунав Русе – Пасау, като вече е разтоварен първият двукорпусен кораб. Фирмата оператор подготвя ро-ро линията да изпълнява по два курса на месец.
 
"РО-РО" означава хоризонтално натоварване и разтоварване на пътно превозно средство, железопътен вагон или интермодална транспортна единица на или от кораб.  Ро-ро съоръжение" е превозно средство или част от него, предназначено за пренасяне на товар (например: камион, ремарке или полуремарке), което може да се придвижва или изтегля до плавателния съд, в това число и пристанищни или корабни ремаркета. 
 
От юли 2014 г. на интермодалния терминал в пристанище Русе-изток започна успешно работа контейнерна линия от Русе до Куртичи (Румъния). В началото на 2015 г. заработи линията за превоз на непридружавани без влекач и водач автомобилни ремаркета /трейлери / с железопътен транспорт между пристанище Русе-изток и град Нюнберг в Германия. Този проект се основава на принципа на интермодалния транспорт, свързващ железопътен и сухопътен транспорт. По направлението седмично се превозват 68 непридружавани ремаркета /трейлера/ от и за Германия, които чрез  пристанище Русе-изток се свързват с автомобилен транспорт предимно с Турция и една част е за/от получатели и изпращачи в страната. През април 2015 г. портът започна експлоатация на още една линия контейнерна от и до Сърбия. Така интермодалния терминал в пристанище Русе-изток се превръща в лидер в обработката на мултимодални товарни единици. 
 
За първото полугодие на 2015 г. в рамките на „Пристанищен комплекс – Русе“ ЕАД са обработени 355 хил. физ. тона товари, което е с 30 хил. тона повече в сравнения със същия период на 2014 г. или ръст от 9 на сто.  Обработени 27,1 хил. тона трейлери и 7,1 хил. тона контейнери. 
 
Източник: Транспортал
 
ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]

ЖП транспорт

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS в железопътния участък Русе-Каспичан

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS – ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан. Крайният срок за получаване на индикативни предложения от заинтересованите страни изтече на 26 юли 2022 г. […]