Пристанище Русе – Запад ще има нов концесионер

 

Пристанище Русе-Запад ще бъде едно от първите, които ще бъдат отдадени на концесия тази година. Това стана ясно от изказване на транспортния министър Ивайло Московски , който заяви, че подготовката па документите е вече в напреднала фаза.
Точните условия обаче ще станат ясни едва след няколко месеца, тъй като предстои приемането на нов закон, чието внасяне в Народното събрание предстои.
На 15 април влиза в сила новата евродиректива за концесиите, която ще бъде транспонирана у нас. Това ще позволи пристанища, летища, магистрали, жп линии и друга инфраструктура, публична държавна и общинска собственост, да бъдат отдавани на концесия дори за 99 години. Сроковете на концесиите в бъдеще ще могат да се съпоставят с вида, обхвата и обема на всеки конкретен обект, което ще даде възможност за по-гъвкави отношения между държавата и концесионерите за постигане на взаимноизгодни условия и ефективно сътрудничество.
Пристанище Русе-Запад остана без концесионер преди малко повече от година, след като правителството развали договора с обединението „Пристанищен терминал Русе-Запад“, зад което се смяташе, че стои Цветан Василев. Дружеството получи концесията през 2013 г. срещу ангажимента да инвестира 12.2 млн. лв. в развитие на инфраструктурата и съоръженията.
Размерът на фиксираната част на годишното концесионно плащане беше 120 000 лв. без ДДС. В обединението участваше „Шип Инвест“ -дружество, което бе основен акционер и в „Корабостроителница Русе“. След затварянето на Корпоративна банка обаче нормално ангажиментите по концесията нямаше как да се изпълнят, което даде и повод на правителството да развали договора.

Източник: https://www.maritime.bg, 05.04.2016г.

 

Автомобилен транспорт

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]

Автомобилен транспорт

Изграждат нов жп възел в Унгария

Metrans, част от логистичнта компания HHLA, изгражда още един железопътен терминал в Унгария, за да разшири транспортните си услуги по Адриатическия коридор и към Южната и Югоизточна Европа. За тази […]