Въвеждането на нови правила за поставяне на екостикери в България предизвика реакции сред шофьорите. Според промените в наредбата за периодични технически прегледи, тези стикери вече трябва да се залепват в долния левия ъгъл на предното стъкло на автомобила. Информацията беше разпространена от вестник „Телеграф“.
Много водачи изразиха недоволството си от тези изменения, като се позоваха на факта, че камерите за контрол могат да идентифицират автомобили чрез регистрационния им номер. Това поставя под въпрос необходимостта от стикерите, които според някои са с цел печалба, а не за опазване на околната среда.
Допълнително, служител на КАТ потвърди, че те разполагат с технологии, позволяващи им да проверяват информацията за автомобилите електронно, без да е нужно да виждат физически стикера. Въпреки това, на служителите все още се налага да налагат санкции на водачите, които не спазват правилата за залепване на стикерите.
Има случаи, в които пунктовете за технически прегледи могат да бъдат глобени със суми до 1500 лева, ако стикерът не е поставен според изискванията. Това подчерта един от проверяващите техническото състояние на автомобилите.
От друга страна, в сервиза на известния автомобилен състезател Румен Дунев предпочитат да поставят стикерите в горния ъгъл на стъклото, тъй като новите автомобили често имат различни сензори и датчици в централната част, което прави долната част по-подходяща за стикера. Въпреки това, Дунев изрази недоумение защо решението е да се поставят в долния левия ъгъл, като се има предвид, че камерите обикновено снимат отгоре.
От декември 2023 година влиза в сила ограничение за влизане на автомобили от 1ва категория в нискоемисионните зони на София, което налага собствениците на коли с чужда регистрация да си вадят временен стикер след преглед за измерване на емисиите и димността на газовете.
Освен това, Министерството на вътрешните работи (МВР) обяви пускането в употреба на нови апарати за изследване на проби за алкохол и наркотици при шофьорите. Тези устройства ще се използват в лабораториите на Института по криминалистика и криминология и Военномедицинска академия (ВМА). Целта на нововъведението е да се избегне забавянето в получаването на резултатите за шофьорите, които са тествани за употреба на наркотици.