Транспортните министри на България, Чехия, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Малта, Полша, Румъния, Словакия и Словения предупредиха Европейската комисия да предприеме действия срещу законите във Франция и в Германия, които предвиждат чуждестранните шофьори на стоки да получават френски и германски минимални заплати, докато преминават през тези държави.
Източноевропейските оператори са се възползвали от предимството на ниските си тарифи и са успели да заемат голям дял от трансевропейския бизнес с превоз на стоки. Европейската комисия вече е започнала разследване по отношение на германския закон за минималната заплата за транспортните оператори, действащи на нейна територия независимо дали работодателят му е базиран в Германия или не.
Същите правила ще бъдат приложени и във Франция, където чуждестранните превозвачи ще получават френска минимална заплата . „Практичността на тези мерки е под въпрос , защото носи увеличение в административното натоварване и на пътните разходи“, пишат министрите в посланието си.
Представители на превозвачите на стоки в единадесетте държави провеждат демонстрация. Те са изпратили писмо до председателя на Европейската комисия Жан-Крод в Юнкер и до президента на Франция Франсоа Оланд, в което са се обявили срещу решението на френските и германските законодатели да установят минимално заплащане на превозвачите от различните страни от Съюза, докато са на германска и френска територия. Той подчерта, че тези мерки сериозно ограничават свободното придвижване на стоки в рамките на ЕС.
„Френското законодателство предвижда 9,67 евро брутно заплащане на час за превозвачите, които пътуват на нейна територия. Това ще означава приблизително 40% увеличаване на транспортните разходи, което подкопава дейността ни“, добави заяви прес-секретарят на асоциацията на унгарските превозвачи Давид Бобал.
FTA: Британската асоциация за товарни превози се обяви за отлагането на френския закон за минималната заплата
Британската асоциация за транспортни превози призова прилагането на новия Френски закон за минималната заплата да бъде отложено. Според новата правна норма чуждестранните превозвачи в страната ще трябва да носят документи, в които да отчитат, че получават френска минимална заплата, предаде сайтът на асоциацията fta.co.uk.
От първи юли чуждестранните превозни средства, пътуващи на френска земя ще трябва да приложат новите правила и само 15 дни преди крайния срок ситуацията с операторите на превозвачите изглежда неясна. Френското правителство не им е дало инструкции по въпроса.
Британската асоциация за товарни превози призовава към отлагането на прилагането на промените в закона, докато не се получат разяснения. Организацията призова Европейската комисия да подкрепи молбата за отлагане и да проведе разследване дали законът съвпада юридически с правилата на свободния пазар в ЕС.
„Неприемливо е френското правителство да не предостави пълна информация на бранша, както и инструкции по новите промени дни преди те да влязат в сила“, заяви Крис Ярсли – мениджър по европейските въпроси на асоциацията.
Times of Malta: Малта е сред страните от ЕС, които са против френските и германските закони за минималните заплащания на превозвачите
Единадесет държави, сред които и Малта предупредиха Европейската комисия да предприеме действия срещу законите във Франция и в Германия, които предвиждат чуждестранните шофьори на стоки да получават френски и германски минимални заплати, докато преминават през тези държави, пише Times of Malta.
Транспортните министри на България, Чехия, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Малта, Полша, Румъния, Словакия и Словения смятат, че подобни „протекционистки практики“ ограничават свободното придвижване на стоки и услуги вътре в ЕС. „Призоваваме да се предприемат мерки срещу протекционизма, който в последно време се появява в ЕС“, написаха министрите в послание до европейските комисари по транспорта и по заетостта Виолета Булц и Мариане Тисен. „Ограниченията по национална заплата и другите национални изисквания като установяването на постоянни агенции и снабдяването на служителите с документи на местния език се едностранна бариера пред междуграничния транспорт“, пишат министрите.
Източноевропейските оператори са се възползвали от предимството на ниските си тарифи и са успели да заемат голям дял от трансевропейския бизнес с превоз на стоки. Европейската комисия вече е започнала разследване по отношение на германския закон за минималната заплата за транспортните оператори, действащи на нейна територия независимо дали работодателят му е базиран в Германия или не.
Същите правила ще бъдат приложени и във Франция, където чуждестранните превозвачи ще получават френска минимална заплата . „Практичността на тези мерки е под въпрос , защото носи увеличение в административното натоварване и на пътните разходи“, пишат министрите в посланието си.
24.hu: Превозвачите от Източна Европа протестират срещу увеличението на разходите, предвиждано от френското законодателство
Унгарската асоциация за автомобилен превоз протестира заедно с представители на бранша от други страни от Източна Европа пред сградата на Европейската комисия в Брюксел срещу ограничаването на свободното придвижване на стоки , предаде 24.hu.
„Международната демонстрация е предназначена за осведоми за опасностите от протекционистичните мерки, които се появяват сред редица страни членки на ЕС“, заяви прес-секретарят на асоциацията Давид Бобал. Той добави, че преди демонстрацията на превозвачите от 11 държави, те са изпратили писмо до председателя на Европейската комисия Жан-Крод в Юнкер и до президента на Франция Франсоа Оланд, в което са се обявили срещу решението на френските и германските законодатели да установят минимално заплащане на превозвачите от различните страни от Съюза, докато са на германска и френска територия. Той подчерта, че тези мерки сериозно ограничават свободното придвижване на стоки в рамките на ЕС.
„Френското законодателство предвижда 9,67 евро брутно заплащане на час за превозвачите, които пътуват на нейна територия. Това ще означава приблизително 40% увеличаване на транспортните разходи, което подкопава дейността ни“, добави Бобал.
Превозвачите призоваха европейския комисар по транспорта Виолета Булц незабавно да предприеме мерки, за да започне процедура срещу Германия и Франция.
Új Magyаr Szó: Унгарски евродепутат подкрепи транспортните компании в Източна Европа в техния протест
Új Magyаr Szó: Унгарски евродепутат подкрепи транспортните компании в Източна Европа в техния протест
Унгарският европейски депутат Дюла Винклер се срещна с представители на румънски и унгарски компании за превоз на стоки, дошли пред централата на Европейската комисия в Брюксел, за да протестират срещу това, че Франция и Германия са издали закони, насочени срещу тях, пише румънският унгарскоезичен вестник Új Magyаr Szó.
Според новите френски и германски закони фирмите-превозвачи от различните страни трябва да заплащат едно и също заплашване на своите шофьори, докато се намират на нейна територия. Протестиращите са недоволни от факта, че Европейската комисия не се е произнесла срещу протекционистки мерки на Франция и Германия в Европейския съюз. В този контекст, Винклер потвърди, че е срещу разпространението на протекционистки мерки, които отслабват и фрагментират единния пазар на ЕС.
„ЕК има правомощия да определи дали новите закони във Германия и Франция са съвместими с европейската регулаторна рамка“, заяви Винклер. „Ние продължаваме да полагаме усилия, за да направим работата на единния пазар по-добра и да няма дискриминация“.
Румънската асоциация превозвачите на стоки участва заедно с представители на бранша от десет други страни, включително от Унгария, Полша, Чехия, Испания и Португалия.
The Baltic Times: Литовските превозвачи ще протестират в Брюксел срещу френските действия
Заради френските планове да се ограничи конкуренцията на пазара за превоз на товари и да се увеличат заплатите на чуждестранните превозвачи, работещи на територията на страната до френските нива, шофьори от Литва и от десет други държави ще организират протест в Брюксел, представяйки френските действия пред вниманието на Европейската комисия, пише The Baltic Times.
„Не очакваме френският закон да бъде отменен толкова скоро, но ние имаме намерение да привлечем вниманието на ЕК. След протеста ние ще обсъдим нататъшните стъпки с представителите на страните“, заяви Ерландас Микенас, председател на Литовската асоциация на транспортните превозвачи.
През април Франция прие закон, според който шофьорите, превозващи товари от или към Франция трябва да получават над девет евро на част престой в страната, считано от Юли. Микенас заяви, че ЕК трябва да започне процедура за нарушение срещу Франция относно закона. „Ще се обърнем към Европейския съд , относно това дали френското решение е легитимно.- Ако няма промяна, няма да имаме и избор“, заяви той.
Европейската комисия вече е започнала процедура срещу Германия заради закона ѝ, постановяващ, че чуждестранните шофьори на камиони трябва да поучават заплащане от поне 8,5 евро на час, докато са на територията на страната.
Източник: http://m.focus-news.net, 15.06.2016г.