Новото дясно платно на автомагистрала "Марица" между Свиленград и ГКПП-Капитан Андреево бе официално открито с водосвет в неделя и сефтосано от пловдивски тир, пътуващ към Турция.
Отсечката е дълга 9 километра и в нея бяха инвестирани 35 млн. лв. Разстоянието между Хасково и Свиленград се изминава за 40 минути. Така вече е изцяло изградена новата магистрала, заяви на церемонията министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.
На България й трябваха 35 години, за да си завърши тази отсечка, каза тя след прерязването на лентата на новия пътен участък.
"Надявам се това да е краят и на прехода, който олицетворява това строителство и който отне повече от очакваното време", обяви тя, цитирана от пресцентъра й.
Радвам се, че днес пускаме така изстраданите, дългоочаквани, последни 9 километра, с които завършваме целия участък от връзката от границата на България при ГКПП "Капитан Андреево" до пътния възел на Димитровград – изцяло завършени 80 километра магистрала. Всичко е добре, когато завършва добре, каза Павлова.
Спазени са всички изисквания за безопасност,монтирани са еластични мантинели и дано да няма инциденти, обясни регионалният министър.
Водосвет за здраве и безаварийно пътуване по новата отсечка отслужи отец Константин. Първото превозно средство, което премина по новото дясно платно, минути след освещаването бе ТИР с регистрация от област Пловдив, съобщиха от регионалното ведомство.
Пътят е изграден със средства от републиканския бюджет. Последният участък от магистрала "Марица" – отсечката от Димитровград до връзката с магистрала "Тракия" – Лот 1 ще е готов до 1 октомври, увери министър Павлова.
Тя връчи на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров разрешителното за ползване на магистралата и му пожела да пази трасето като добър стопанин.
В новия участък има 6 селскостопански подлеза, 2 надлеза и мост над река Канаклийска. Надлезът при км 102+550 осигурява безконфликтното пресичане на АМ "Марица" с пътя Свиленград – Пъстрогор, а съоръжението при км 103+832 – с пътя Свиленград – Левка.
Изпълнител на обекта е "ПСТ груп" ЕАД ("Пътни строежи", Пловдив и "ПСТ холдинг" ЕАД). Строителният надзор е осъществен от "Пътинвестинженеринг" ЕООД, а авторският от "Пътпроект" ЕООД.
АМ "Марица" е по протежението на Трансевропейската транспортна мрежа и ще свързва АМ "Тракия" при пътен възел Оризово с Капитан Андреево на българско-турската граница. Част е от европейския транспортен коридор №IV и от Трансевропейската автомагистрала "Север-Юг". Общата дължина на АМ "Марица" от връзката с АМ "Тракия" до ГКПП Капитан Андреево е около 117 км.
Източник: Mediapool.bg