Пуснаха на свобода първия машинист на влака от Хитрино

Апелативният съд във Варна пусна под гаранция от 10 хил. лева първия машинист на трагичния влак , който изпепели Хитрино. С това решение магистратите измениха определението на колегите си от Шумен, който първоначално бяха оставили зад решетките 41-годишния Димитър Михнев. Мотивът за пускането му на свобода е, че това няма да попречи на процеса срещу него. Съдебният състав също потвърждава, че въпреки по-леката мярка, все още е безспорно за тях, че с действията си Михнев е причинил смъртта на няколко души и е нанесъл много щети на десети декември. При инцидента в Хитрино загинаха седем души, 29 бяха ранени. Повече от 50 къщи и сгради в селото са частично или напълно разрушени. Съдебно-техническата експертиза е установила, че влаковата композиция се е движела с два пъти по-висока скорост от разрешената при навлизане в гара Хитрино. При стрелка номер 1 тази скорост е била 80 км/час, а при стрелка номер 5 – 78 км/час при разрешени 40 км/час. Именно и превишената скорост се смята за една от основните причини за трагедията. Назначени са обаче още множество експертизи, води се и разследване, което да установи със сигурност какво е довело до инцидента.Пред магистратите вчера се изправи и втория машинист, който беше освободен по-рано без никаква мярка. Съдът във Варна потвърди това решение. Магистратите смятат, че 60-годишният Радослав Петков няма основна вина за инцидента. Втората съдебна инстанция коментира, че в това транспортно престъпление става въпрос за сложна влакова композиция, чието управление се извършва от локомотивна бригада. Задълженията на всеки един от машинистите в нея е разписано с подробности в специалната инструкция на БДЖ . В дейностите, които е упражнявал вторият машинист, не е включена скоростта на влака . Нещо повече – той не е можел и да влияе върху решението на първия машинист за скоростта, с която да се движи композицията.
Смята се, че Димитър Михнев е превишил скоростта на влака .
Източник: Монитор 
Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]