„Радецки” отново плава по Дунава

 

Легендарният кораб „Радецки” отново плува по водите на Дунава.

Завършил е ремонтът на парахода, който е филиал на Националния исторически музей.

Технически екип на музея за около месец подмени всички дървени части на кораба по палубата и надстройките. Изразходвани са 2 500 лв. – от дарения и 10 000 лв. от приходи на НИМ – такси от входни билети и екскурзоводни беседи.

Припомняме, дарителска акция за ремонта на кораба бе организирана от деца от Козлодуй, които продаваха лакирани от тях речни камъчета.

Корабът вече извършва туристически плавания по река Дунав.

Параходът „Радецки“ е паметен за българската история, тъй като е използван за преминаване на четата на Христо Ботев от Румъния в България.

„Радецки“ е австрийски пътнически параход, извършвал рейсове по р. Дунав главно между Оршова и Галац. Построен е през 1851 година и е плувал до 1918. Кръстен е на австрийския фелдмаршал от чешки произход Йосиф Венцел Радецки. Бракуван е и е разрушен през 1924 година.

През 1964-1966 година по инициатива на ДПО „Септемврийче“ с дарени средства и с помощта на държавата корабът е възстановен в автентичния му вид.

Днес реставрираният параход функционира като музей на революционното движение, чиято експозиция е разположена в салон 1-ва класа на кораба. Извършва и кратки туристически екскурзии по река Дунав. Намира се в специално пригоден за него пристан до гр. Козлодуй. Част е от Стоте национални туристически обекта.

Източник: https://news.bg, 01.07.2016г.

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]