Главният канализационен колектор на бул. „Христо Ботев“ ще бъде преместен в страничните улички преди старта на строителните дейности по пробива под Централна жп гара в Пловдив. Национална компания „Железопътна инфраструктура“ има ангажимент да изпълни предварително реконструкцията на всички инженерни инфраструктури, които се засягат и попадат в обхвата на обекта. Това съобщи в студиото на Plovdiv24.bg ръководителят на проект „Пловдив – Бургас, фаза 2“инж. Иван Бакалски.
Проектът обхваща изграждане на автомобилен пробив под Централна гара и три пасарелки за пешеходно пресичане ; коловозното развитие на гарата, включително пероните; нови перонни покрития и достъпни маршрути за лица с намалена подвижност. Строителните дейности ще бъдат по т. нар. милански метод – само външната конструкция на тунелното съоръжение ще се изпълнява по открит способ, след което ще бъде възстановена засегната инфраструктура .
Рампата към пробива от северната страна на гарата започва по самия бул. „Васил Априлов“. Тук ще има две допълнителни странични рампи, по които пак ще се излиза от булеварда на кръговото кръстовище. От южната страна ще има временни развръзки, за да може първоначално да се свържат пътните платна със съществуващите улици. Довършването им обаче ще трябва да бъде направено от Общината.
Стойността на тази част от проекта е 93,3 млн. без ДДС. До края на месец май документацията за строително разрешение трябва да е готова и чак след получаването му ще се прави първа копка.
Първоначално ангажиментът на НКЖИ е да изгради съоръжението само в рамките на своя сервитут. „Оказа се, че това не е нито добро за града, нито ще говори добре за нашия проект като цяло, тъй като съоръжението в края на изпълнението трябва да се ползва. Затова удължихме малко от двете страни обхвата на изграждането на пробива, за да можем в края на проекта да оставим на града едно съоръжение, което е готово за ползване“, обясни инж. Бакалски.
Договорът между НКЖИ и Община Пловдив е подписан през месец май 2020 г. Заради коронавирусната пандемия има забавяне с около 2 месеца в проектирането и се очаква най-късно през август 2023 г. обектът да бъде завършен.
Относно Бетонния мост в града, инж. Бакалски коментира, че той не само ще бъде запазен като връзка между централна градска част и район Южен, а и ще бъде доразвит като пътна връзка. Предложението на идейна фаза предвижда да се направи кръгово кръстовище и подходи към съоръжението и от западната страна по бул. „Христо Ботев“.
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е възложила на изпълнителя на строителните дейности на пробива под Централна жп гара в Пловдив да направи идеен и технически проект за пътната връзка Бетонен мост. Обектът се води реконструкция, но реално ще бъде напълно ново съоръжение с немалко подобрения, включително и във височина.
„Условието да бъде разгледан техническият проект за пробива и за гаровата платформа е да покажем идейната фаза на това проектиране в момента, в който внесем всички документи в Общината за разглеждане. Това ще се случи в началото на май“, допълни инж. Бакалски.
Реконструкцията на Бетонния мост ще се прави след завършването на пробива под Централна жп гара.