Те са обвинени, че са се договаряли да фиксират цените и са забавяли въвеждането на нови технологии за намаляване на емисиите от вредни газове, съобщи "Файненшъл таймс", цитиран от "Дневник". Решението ще бъде обявено до няколко седмици.
Изданието припомня, че първоначалното обвинение в картел бе отправено от еврокомисар Маргрете Вестагер през 2014 г.срещу 6 от най-големите производители: DAF, Daimler, Iveco, Scania, MAN и Volvo/Renault in 2014. Сега четирима от тях са заделили в очакване на глобата средства, достигащи 2.6 млрд. долара, заради действията им в периода 1997-2001 г.
Това е почти два пъти повече от санкцията от 1.4 млрд. долара срещу производителите на кинескопи за телевизори и монитори от 2012 г.
MAN (контролирана от Volkswagen Group) ще избегне санкция, защото е разкрила пред властите подробности за схемата. Подозренията са, че тя е обхващала компаниите, които практически контролират целия пазар в ЕС, където по пътищата се движат около 600 000 камиона.
Правилата на ЕС позволяват глобата да достигне 10% от глобалния оборот на разследваните производители, което е почти 11 млрд. евро.
Източник : www.dir.bg