„Дойче бан“ поиска съдебно разпореждане срещу машинистите

 

Германската железопътна компания "Дойче бан" (Deutsche Bahn) ще предприеме правни действия срещу четиридневната стачка, обявена от синдиката на машинистите (GDL), която парализира товарните и пътнически превози, съобщи БТА.
 
Държавната транспортна компания заяви, че с неохота е решила да поиска съдебно разпореждане от съда по трудови спорове във Франкфурт, след като синдикатът отхвърли предложението й за преговори с посредник. Стачката е най-дългата в германския жп транспорт от 20 години.
 
Вчера в 15:00 часа местно време работа спряха машинистите в товарните превози, а днес в 02:00 часа местно време към тях се присъединиха и колегите им в пътническите превози. Протестните действия ще продължат до 04:00 часа местно време в понеделник.
 
Решението на синдиката беше разкритикувано от германските политици, като канцлерът Ангела Меркел призова профсъюза и "Дойче бан" да започнат помирителна процедура.
 
Германски бизнес лидери също изразиха недоволство, заявявайки, че стачката ще забави производството на компаниите и ще навреди на икономиката.
 
Компаниите за доставка на петролни продукти предупредиха, че засиленото използване на автомобили и камиони заради протеста може да доведе до недостиг на горива в някои райони още в неделя.
 
Освен че причини мащабен хаос в жп транспорта между градовете и предградията, продължителната акция вероятно ще помрачи тържествата по случай 25-ата годишнина от падането на Берлинската стена през почивните дни.
 
Синдикатът GDL иска увеличаване на възнагражденията с 5% и намаляване на работната седмица с два часа. По-проблемно е искането на профсъюза да преговаря и от името на други служители, които традиционно са представлявани от конкурентен синдикат. 
Източник: Дневник
ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]