Ремонтът на тунел „Витиня" от магистрала „Хемус" ще продължи и през зимата, като към момента дейностите се извършват в 24-часов режим на работа. Това съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура" (АЛИ). На съоръжението работят над 100 души и 40 специализирани машини, а през следващата седмица започва изграждането на дренажната система и монтажа на новата хидроизолация колектор. Предстои да бъде възстановена тунелната облицовка, както и да се ремонтира пътната настилка. Ще се обновява електрическата и вентилационната инсталация, както и системите за видео-наблюдение и пожаро известяване, планирано е и поставяне на ново LED осветление. Досега е завършено разрушаването на старата бетонова облицовка на тунела, за която в хода на ремонтните дейности беше установено, че не отговаря на строителните норми и стандарти и е опасна. Премахнати са и тротоарните пътеки в тунелната тръба и се укрепват слаби и компрометирани зони в стените, след което ще се положи хидроизолацията. Извърши се почистване на електро и пожарните ниши, а повърхността им беше подготвена за хидроизолацията. Ремонтът на тръбата за Варна на тунел „Витиня" започна на 27 юни. Планирано е движението в участъка да бъде възстановено през пролетта на следващата година. Срокът беше удължен заради по-големия обем работа, която бе установено, че е необходимо да се извърши. До приключване на строителството преминаването през съоръжението продължава да се осъществява двупосочно в тръбата за София. Тунел „Витиня" е най-дългият у нас -1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.
Източник: Монитор