Ремонтите по магистралите към морето приключват до 1 юли

Движението по магистралите към морето ще бъде пуснато от 1 юли. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. По думите й в последните дни преди датата за пускане, ще се прави обръщане на движението – досега се е работило в дясното платно, сега дейностите ще бъдат преместени в лявото.
 
„Надяваме се, че фирмите ще успеят до 1 юли да приключат с ремонтите. Но дори да не го направят, ще спрат докъдето са стигнали и ще продължат през септември. Но по виадуктите по “Тракия” и “Хемус” работата ще продължи, тъй като е необходимо по-дълго технологично време за приключване“, каза министърът.
 
Тя подчерта като добра новината, че 2 от малките виадукта ще станат до 15 юли и в пика на лятото ще бъдат готови. Ремонтът на големите обаче изисква много месеци, така че остават да се довършват 3 виадукта на “Хемус” и “Тракия” до края на годината.
 
Павлова каза още, че единия лот на “Марица” от Димитровград до границата вече е пуснат. 9 км от най-стария участък на магистралата пък ще влязат в експлоатация в неделя. Първият лот ще бъде отворен през октомври, той е връзката от магистрала “Тракия” до Димитровград. Довършва се и участъка Сандански – Кулата на магистрала “Струма” на 1 август, ако не се появи проблем с жп линията, която трябва да се измести. И големият участък от Дупница до Благоевград ще бъде отворен до края на октомври.
 
„Поне на първо четене моят анализ е – да засилим каквото можем до декември и да доплатим каквото остане. А паралелно да строим “Струма” и ако останат пари от нея – да строим “Хемус”, а ако останат от “Хемус”, да строим тунела под Шипка“, посочи Павлова.
 
Министърът коментира и сигурността на плажовете за летния сезон. По думите й плажовете в момента са 209. Павлова обясни, че са увеличили броя им, като са разделили дългите ивици, за да може да се дават по-лесно за стопанисване. Неохраняемите са 95, като има вероятност на 15 юни, когато приключат последните търгове за наематели, техният брой да се намали до 90. Това означава, около 112 плажа ще бъдат стопанисвани.
 
От тези 112, които се стопанисват, 56 са на концесии, 35 са с наематели, 21 са с договори, сключени от областните управители по стария режим, и 2 се управляват от общини. За тези около 90 неохраняеми плажа са изготвени писма до областните управители, за да стане ясно за кои има някаква посещаемост и за тях министерството да осигури финансиране на областния управител да наеме спасител, медицинска помощ и почистване.
 
„Пак да кажа, никой концесионер не е длъжен да поставя шезлонги и чадъри и да събира пари за тях. Той така или иначе получава своите приходи от заведенията и от преместваемите обекти и от тях си плаща концесионната такса“, каза Павлова.
 
По думите й за разлика от Гърция, където ползването на шезлонги и чадъри е безплатно, българските концесионери искат да печелят и от шезлонги, и от чадъри, а могат да ги дават безплатно. Това е въпрос на тяхно решение, смята министърът.
 
„Законът е достатъчно либерален. Концесионерите, ако искат да имат посетители на плажа или да стимулират българите да ходят на нашия плаж, трябва да ги привличат с добра услуга в заведенията – както го правят по света. Нашите концесионери са взели друго решение. Не мога да ги заставя“, категорична бе Павлова пред "24 часа".
 
Тя добави, че това лято ще има изключително засилен контрол дали се спазва изискването 50% от плажа да е със свободен достъп.
 
„Ще проверяваме концесионери и наематели какво заемат, не само дали има свободна ивица, тя трябва да е равностойна, не да ги забият в скалата, а да е по средата на плажа. Там, където има чадъри, трябва да има и свободна зона. Това го гарантирам на всички, които искат да плажуват в България“, каза Павлова.
 
Относно Закона за етажната собственост, министърът подчерта, че промените ще бъдат огласени около 17 юни. Но в дългосрочен план това са промени, свързани с подобряване на управлението на етажната собственост, на общите части, на сградния фонд. Има много какво да се усъвършенства – как се вземат решенията от общото събрание за ремонти, за събиране на пари за поддръжка и т.н.  
Източник: Econ.bg
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]