Ретро влак разходи изискана делегация от финансисти по родните жп линии

Делегация от "Монетния двор" си прави селфита по пътя към морето
 
София. Ретро влак разходи изискана делегация от финансисти по родните жп линии. Във вагоните се возеха немскоговорящи пасажери, облечени като аристократи от 40-те години.
 
Групата е от "Монетен двор" ЕООД, научи "Стандарт". Тя е провела атракционно пътуване с ретро локомотив от София до Побит камък и обратно. Разходката е била по повод 135-годишнината на БНБ, чиято собственост е дружеството.
 
Групата е наела парния локомотив от "Холдинг БДЖ" плюс два обикновени пътнически вагона за кратката разходка – Побит камък е само на 29 км от София в посока Вакарел по главна жп линия, гласи официалната информация на БДЖ. Неофициално обаче се твърди, че групата е пътувала по друг маршрут – София – Бургас, като ретро локомотивът е бил оставен на гара Долно Камарци. Оттам композицията е продължила с модерен електрически локомотив.
 
Неофициалната версия се потвърждава и от наши читатели, които са засекли влака в Столник, Карлово и Казанлък. На вторите две гари обаче парният локомотив е бил сменен с електрически. Делегацията не проявила интерес към гарите, през които минала, а си правила селфита и похапвала сладко на масите в луксозните вагони. За разлика от останалите композиции в тази пушенето явно е разрешено, защото почти всички от пътниците са били с цигари, разказват очевидци. От "Монетен двор" първоначално отрекоха тяхна делегация да е използвала ретро влак. След това обаче отсякоха кратко "Поводът за пътуването е съвсем друг, но не мисля, че трябва да бъде споделян с вас".
 
Музейният парен локомотив 01.23 e произведен във Винтертур, Швейцария, през 1935 г. Това е един от магистралните бързоходни парни локомотиви в историята на БДЖ, възстановен през 1988 г. Той е част от ретро влака с царските вагони "Корона експрес", който често се наема от чуждестранни любители на железниците. Следващият туристически воаяж с влака е предвиден за септември, защото през летните месеци той не се движи заради повишената опасност от пожар.
Източник: Стандарт
 
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]