Росен Желязков: Обхватът на тол системата е около 10 хиляди км

Политиката на държавата трябва да обхваща определени целеви групи, за да не доведе до неравномерно разпределение на тежестта по отношение на таксуването

Обхватът на тол системата така, както е по задание, и така, както се изпълнява, е около 10 хиляди километра, но политиката на държавата трябва да обхваща определени целеви групи, за да не доведе до неравномерно разпределение на тежестта по отношение на таксуването, заяви транспортният министър Росен Желязков пред bTV. Всъщност политиката на държавата трябва да бъде насочена към транзитно преминаващите пътни превозни средства. Това означава, че приоритет трябва да бъдат автомагистралите и републиканската пътна мрежа първи клас, частично от втори клас, коментира още Желязков.

В момента с превозвачите както на камиони, така и на автобуси, върви разговор именно за приоритизиране на политиката, допълни той. Целта на въвеждането на тол системата е да се ограничи превоза на пътници и превоза на товари и например цената на билета за превоз на пътници да не се променя, заяви още транспортният министър .

Относно концесията на летище София той обяви, че до средата на юли вероятно ще стане ясен и концесионерът. „По някои изчисления по нетен размер над 2 милиарда ще влязат в държавата. В първата си част ще бъдат насочени в държавния бюджет директно. После ще бъде взето решение дали с тях ще бъде погасен дългът на БДЖ към държавата, или ще се използват за други цели. А годишните концесионни възнаграждения ще влязат във фонда за подпомагане на пенсионната система, както е по закон“, обясни още транспортният министър .

Отмина времето, когато формата на собственост и ангажиментите към подобни железопътни съоръжения можеше да оневини една или друга администрация, коментира Желязков по повод инцидента на жп надлеза при село Мокрище, където бяха ранени три деца. В случая става дума за публична инфраструктура, а дали е общинска, дали е държавна, това не означава, че няма ангажимент и държавата, и общините да поддържат и надзирават подобни съоръжения, добави той.

В последните години се прави доста за ремонта и по-добрата поддръжка на жп инфраструктурата, заяви министърът. Той обясни, че се работи и за подобряване на сигурността във влаковете, както и за борбата с гратис-чийството. По думите му не са чести сцените на насилие и скандали във влаковете, а по-скоро тези с отказ да се заплати за превоза. Той добави, че понякога това става със сговор с кондукторите.

Ще бъде анонсирана до края на месеца и новата билетоиздаваща система, при която се купуват билети онлайн с нови ПОС терминали отделно в гаровите комплекси и станции. И системата, която ще позволи издаването на билети във влаковете. Контролът ще бъде значително подобрен, обеща Желязков.

локомотив на бдж
ЖП транспорт

Пожар избухна във влака Варна-Шумен

октомври 4, 2024

Пожар избухна във влака Варна–Шумен, съобщават от МВР. Пътник във влака Варна-Шумен е забелязал дим във втори вагон. Той незаб…