Руската компания „Авиатон“ разработва безпилотен пътнически самолет.

Всъщност, самолет е силно казана и по-скоро става дума за голям дрон. На негова база руснаците ще създадат "летящо такси" или "летяща маршрутка", която да няма нужда от пилот.

За фундамент на разработките е взет дронът „СерВерт СВ5Б“, съобщава вестник „Известия“, цитирана от Фокус.

В първата фаза тестовете ще бъдат извършвани със стоки, но по-късно, след няколко тестови полета, вече ще бъде възможно да се използва за пътнически превози. Безпилотният самолет е наричан също „летящо такси“. Той няма да се нуждае от пилот, а ще бъде управляван от програма и оператори от земята“, обяснява генералният директор на „Авиатон“ Автандил Хачапуридзе.

Безпилотникът ще може да транспортира товар с тегло над 1 тон, а дължината на полета му ще е около 1000 км.

Безпилотният самолет ще съчетава функциите на самолет и хеликоптер – ще излита вертикално, като хеликоптер, но ще лети на дълги разстояния като самолет.

Според руснаците, една бройка от "летящото такси" ще струва около 1 милион долара.

Пътническият дрон ще бъде много подходящ за места с липсваща инфраструктура, коментират от изданието.

Напълно в духа на руските разработки обаче, липсва повече информация, а намирането на снимки е почти невъзможно.

Руснаците не са първите с амбицията да създадат безпилотен пътнически самолет или "летящо такси".

Китайската стартъп компания Ehang вече тества прототип на пътнически дрон.

Джаджата е наречена EHang 184 AAV и може да транспортира само един пътник, при това с максимално тегло от 100 килограма.

Дронът е безпилотен и може да лети в продължение на 23 минути, като максималната му скорост е около 100 км/ч.

Китайците са получили поръчка да построят 1000 броя от EHang 184 AAV, които да служат за транспорт на органи за трансплантация, съобщават от The Verge.

Източник : www.dir.bg

ЖП транспорт

София посреща Железопътен форум 2024: Международни експерти обсъждат бъдещето на жп оперативната съвместимост

ноември 6, 2024

На 8-9 ноември 2024 г. в София ще се проведе “Железопътен форум 2024” на тема “Бъдещето на железопътната оперативна съвместимост: 25 години опит …