Само луксозни автобуси в битка за 8 линии в Пловдив

 

Превозвачи се надпреварват кой ще достави най-модерни рейсове
Състезание с чисто нови автобуси – така се очертава конкурсът за 8-те линии в Пловдив, който общината обяви.
До 4 септември участниците трябва да внесат оферти, а на следващия ден се отварят. Изискването е рейсовете, които ще се движат по № 9, 11, 17, 21, 25,26,113 и 36 да са с екологичен клас минимум Евро 4, задължително да са оборудвани с климатици и колкото са по-скоро произведени, толкова повече точки ще носят на собствениците им.
Гаражите на пловдивските превозвачи вече са запълнени от току-що пристигнали возила от чужбина, установи репортерска проверка.
В базата на „Хеброс бус" са подредени 35 машини, току-що излезли от завода. Те са с марката „Темса" и „Отокар", а двигателите им са с екологичен клас Евро 5. Дори още найлоните не са свалени от седалките, както и предпазните ленти по броните им.
Автобусите на „Темса" са със 71 места, с 3 врати, като 2 оттях са с ниски подове за комфорт на пътниците. А „Отокар" – с вместимост 58 души. Всички са с климатични системи.
„Пловдивчани заслужават луксозен транспорт и затова ще участвам в конкурса с чисто нови автобуси", категоричен е управителят на„Хеброс бус"Веселин Дошков. Инвестицията надхвърля 5 млн. лв. Той уточни, че преди месец е пуснал в експлоатация 10 рейса „Берхоф" с двигател EEV.
28 нови автобуса с марката „Исузу" пък внесе и другият претендент – „Автотранс 2000". Повечето от тях са с вместимост 52 места.
Управителят Димитър
Чолаков не крие, че ще играе поне за4, а защо не и за всичките 8 линии.
КЗТ „Златанови", която обслужва линия № 36, също докара от завода 6 броя „Исузу".
Голямата изненада се очаква от „Автобусни превози " с управител Петко Ангелов. Транспортният бос, който минава за един от големите играчи в бранша, също е поръчал автобуси и твърди, че те няма да имат аналог. В момента между превозвачите текат преговори и прегрупирания. Двама от тях са поискали от общината да удължи срока с 20 дни за подаване на документите, за да се подготвят желязно.
„От битката между участниците ще спечелят пътниците, защото ще се возят на модерни автобуси, а не на стари трошки", доволни са от градската управа.

 

Източник: в-к Твоят ден, 25.08.2014

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]