Само помощник-машинистът виновен за „Калояновец“ – ще лежи 8 г. и половина

Старозагорският окръжен съд постанови 8 години и 6 месеца затвор за помощник-машиниста Христо Тиляшев като единствен причинител на тежкия жп инцидент на гара Калояновец преди 2 години. В съответствие с промените в НПК след произнасянето на първата инстанция мярката му за неотклонение веднага бе променена от парична гаранция в задържане под стража. Подсъдимият и до ден днешен е изпълнявал професията си, предаде БГНЕС.

Машинистът е осъден да плати и близо 1,5 млн. лв. обезщетения и разноски по делото.

Тежката влакова катастрофа на гара Калояновец се случи на 12 юли 2014 г., когато бързият влак София-Варна дерайлира, загина машинистът на влака, 14 души бяха ранени, като петима от тях останаха в старозагорската болница за лечение. В композицията пътуваха около 160 пътници.

Експерти тогава посочиха, че проблеми с железния път не е имало, тъй като системите за сигурност са много надеждни и фактът, че през това трасе за 14 минути са преминали два влака. Още тогава се породиха съмнения защо помощник-машинистът е управлявал влака.

Светофарите, които указват с каква скорост трябва да навлезе машината в този участък, са работили и са били няколко. Знакът е показвал, че е трябвало да премине с 40 км/ч. За разлика от автомобилните знаци, този знак се подава най-малко километър напред. Има повторителен – предупредителен сигнал, който указва, че трябва след спирачно разстояние да спре или да премине с 40 км/ч. Светофарите са два последователни – един основен и един предупредителен преди него.

На 7 август 2015 г. Окръжната прокуратура в Стара Загора внесе в съда обвинителен акт срещу 44-годишния Христо Тиляшев за нарушаване на правилата за движение при управление на подвижен жп състав и причиняване по непредпазливост на телесна повреда или смърт на едно или повече лица. Според обвинителния акт обвиняемият не спазил указанията на предупредителния и входния светофар, управлявайки влака със скорост от 106 км/ч при разрешена до 40 км/ч.

Големият спор е дали причина за катастрофата е техническа или човешка грешка.

КРИЯТ ИСТИНАТА ЗА ДЕРАЙЛИРАЛИЯ ВЛАК! МАШИНИСТИТЕ НЕ СА САМОУБИЙЦИ

В интервю за Клуб Z самият Тиляшев нарече "лудост" да се кара с тези километри, ако светофарът не го е указвал.

Ядосан съм, защото от следствието излиза, че ние едва ли не сме самоубийци. А двамата (с покойния машинист Венко Тодоров, б.р.) не сме самоубийци. Носехме си по една торба ядене във влака. Кой самоубиец го прави?! Не сме самоубийци. Няма да позволя да си измият ръцете с него, каза Тиляшев.

 

 

Източник : www.clubz.bg

Автомобилен транспорт

Зелената сделка ще повиши цената на бензина

Предстоящата Зелена сделка и предложението за нови минимални нива на акциза, които Европейската комисия се кани да приеме, ще доведат до това до година и половина – две цените на […]

ЖП транспорт

30 млрд. евро за инфраструктурни проекти, свързващи регионите на ЕС

През изминалата седмица Европейският парламент прие актуализираната програма „Механизъм за свързване на Европа“ и отпусна още средства за транспортни, цифрови и енергийни проекти за периода 2021—2027 г. Актуализираната програма „Механизъм […]