Сашо Дончев: Държавата е длъжник на регионите заради децентрализацията и лошата инфраструктура

Държавата е длъжник на регионите заради ниското ниво на децентрализация и забавянето в изграждането на инфраструктурата, коментира Сашо Дончев, председател на УС на БСК при откриването на кръгла маса за пътна инфраструктура в гр. Шумен. Основна тема на дискусията бе възможността за изграждане на високоскоростен път Силистра – Шумен – Ямбол – Лесово. Близо 2,9 млн. души от почти 44% от територията на страната ще се възползват от изграждането на пътната инфраструктура и проекта за скоростен път, обяви кметът на град Шумен Красимир Костов.
Анализ на добавената стойност на икономическата продукция и производството показват, че областите с развита пътна и жп инфраструктура имат много по-добри икономически резултати, отколкото тези с по-слаба, коментира архитект Валери Костов.
От всички първокласни пътища единствено път 7 – Силистра – Лесово няма европейска номерация, констатира Ясен Ишев от Форума за балкански транспорт и инфраструктура. Според него основния недостатък на път 7 е липсата на достатъчно натоварване в района на Силистра. За сметка на това обаче направлението Лесово – Силистра дава най-краткия възможен път по направлението Север – Юг между границите на България с Турция и Гърция. Основно изискване да могат да бъдат привлечени европейски средства по различни програми е привеждането на съществуващата пътна инфраструктура в съответствие с европейските изисвания за безопасност и комфорт на пътуването, категоричен бе Ишев. Той даде за пример обходния път на Елхово, който в последните години е подложен на тежък трафик, а състоянието му е плачевно. Другото важно условие за реализирането на проекта е подготовката и съгласуването на строителството на мост между Силистра и Кълъраш, категоричен бе експертът на ФБТИ. Според него си заслужава да се разгледа вариант за преминаването на пътя през Рижкия вместо през Върбишкия проход, както и за разделянето на етапите на строителството.

Турция е един от големите инвеститори в Североизточна България, като най-голямата инвестиция е на „Тракия Глас“ в Търговище, коментира Генералния консул на Република Турция в Бургас Ниязи Акйол. Според него при наличие на по-добра инфраструктура инвестициите в региона биха били по-големи. „Не само държавния бюджет на България и европейските фондове могат да са източник на финансиране за подобни инфраструктурни проекти“, коментира Акйол, с което намекна за интерес от турска страна за участие при определени условия.
„България е държавата в Европа с най-благоприятни условия към чуждестранните инвеститори“, коментира председателят на ФБТИ Петър Мутафчиев. Според него имаме и един от най-добрите нормативни бази за децентрализация на управлението. Според Мутафчиев плановете за изграждане на интермодални терминали във Варна и Русе могат да осмислят икономически инфраструктурни пректи като път I-7.
Всички участници се обединиха около идеята, че първо и най-важно е да се стартира проучването и изграждането на третия мост над река Дунав при Силистра-Кълъраш.

 

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]