Радомир и 11 общини около София искат достъп до метрото на столицата. Те са се обединили в регионално сдружение „Общини център”, със седалище в Божурище.
Транспортните схеми на сателитните около София общини не са допуснати до центъра на столицата, обясни вчера кметът на Радомир Пламен Алексиев. Затова управниците им настояват в близост до метрото в „Люлин” и „Младост” да бъдат изградени паркинги, снабдени с всичко необходимо за бързо придвижване на
идващия от провинцията пътникопоток
Автобусите от Радомир до Студентски град вече са спрени. Пътуват само тези до автогара „Овча купел”.
„Ще настояваме пред областния управител на Перник да бъде удължен с две години лицензът на трите фирми, обслужващи маршрутите до столицата”, каза още Алексиев.
Около 4000 души от Радомирско пътуват ежедневно до София с линиите от града и преминаващи от Кюстендил. Поне още 1000 местни жители се придвижват до столицата с коли всеки ден на принципа на „споделеното пътуване”.
„Най-качествената работна ръка от 11-те сателитни общини е в София. Населението ни също харчи голяма част от парите си там. Затова смятаме, че Столична голяма община дължи инвестиции за осигуряване на удобство на пристигащите от провинцията работници”, категоричен е радомирският кмет.
„В рамките на проекта за третата линия на метрото се предвижда изграждането на жп гара до Околовръстен път в кв. Горна баня, която ще обслужва линията София-Перник”, обясни пред „Монитор” зам.-кметът по транспорт в столицата Любомир Христов. Спирка на метрото има и на Централна гара, която също може да се ползва от идващите от провинцията. Преди година националната комисия, която отговаря за републиканската пътна мрежа, реши част от автобусите, които идват от Западна България, да минават по автомагистрала „Люлин“ и по този начин
да се свързват с метростанция „Сливница”
„Правим всичко възможно да осигурим достъп не само до метрото, но и до градския транспорт за всички граждани, които работят или посещават София. Това важи не само за Перник и Радомир, но и за Костинброд, Божурище и Елин Пелин”, каза още Христов. Той припомни още, че всички могат да използват и трите буферни паркинга около метрото. Всички могат да спират безплатно през цялото работно време на подземната железница срещу единичен билет за метрото. Но въпреки това и трите подземни съоръжения на бул. „Цариградско шосе” (1200 места), на бул. „Ломско шосе” (480 места) и на бул. „Черни връх” (600 места) през повечето време са почти празни.
Ползването на буферния гараж без карта или билет е 1 лев на час.
Пускат втора автобусна линия от миньорския град
В момента има една съществуваща директна автобусна линия между Перник и столичното метро. Тя свързва областния град с метростанция „Сливница”, съобщиха от министерство на транспорта.
Освен това комисия към ИА „Автомобилна администрация“ е одобрила пускането и на втора, която ще е от пернишкото село Дивотино пак до същата спирка на подземната железница. Според процедурата, преди да стане активна, линията трябва да бъде утвърдена с подпис на министъра на транспорта. След това съответната община трябва да проведе процедура за фирма, която ще обслужва линията.
Има подадени и 4 заявления за нови линии от Костинброд до метроспирка “Обеля”, информираха още от ведомството. Но те все още не са разглеждани от комисия дали са допустими. Едно от изискванията, за да бъдат включени в разписанието на републиканската транспортна схема, е интервалът между два автобуса по едно направление да е 1 час.
Желаещите да открият нова линия трябва да подадат молба към ИА „Автомобилна администрация“, след което се свиква група, която да докаже транспортната є необходимост, обясниха още от министерството.
Източник: http://www.monitor.bg, 09.05.201