Шест фирми си делят парите в градския транспорт

Шест транспортни фирми държат 29 автобусни линии по договор с община Пловдив. По трасетата пътуват коли на ,Хеброс бус" на инж. Веселин Дошков, „Ав-тотранс – 2000" на Димитър Чолаков, ,Автобус-ни превози – Пловдив" на Петко Ангелов, „Мерит-ранс – 2002" ООД на Мария Златанова, „КЗТ Златанови" на Татяна Златанова, „Пълдин бус" ЕООД с управител Павлин Лозанов, син на Валери Лозанов.
Преди да влезе в сила електронната система, фирмите си поделяха между 25 и 30 млн. лева годишно. Това са компенсации от общинския бюджет в размер на 4 950 000 лева, около 5 милиона държавна субсидия и приходи от продажба на билети и карти. С електронната система механизмът на разплащането трябва да се промени – общината, а не фирмите, ще продава билети и карти, след което ще се разплаща с превозвачите за километър пробег, в зависимост от това за каква цена ще се споразумеят.
Най-големият дял се пада на ,Хебрус бус" на инж. Веселин Дошков. От 29 линии фирмата обслужва 14, „Автот-ранс – 2000" на инж. Димитър Чолаков – 7 линии, „Автобусни превози – Пловдив" ЕООД на Петко Ангелов държи 4 линии,^,Меритранс – 2002"OOtf на Мария Златанова вози пътници по 3 линии, „КЗТ Златанови,, на Татяна Златанова и „Пълдин бус" ЕООД на Павлин Злата-нов имат по една. С най-голям пробив в градския транспорт са фирмите на Веселин Дошков и Димитър Чолаков. Те заемат твърди позиции на местния пазар най-малко от 15 години и редовно инвестират в автопарка. Петко Ангелов с фирма ,Автобусни превози' стъпи под тепетата преди три години, с временен договор за две линии. След конкурса обслужва 4 и заявява интерес към нови поръчки. Има внушителен автопарк от ТИР-ове.
Въпреки недоволството на превозвачите, че субсидиите са мизерни, в градския транспорт се зараждат династии. Татяна Златанова е дъщеря на Мария Златанова – един от първите частници, на които бяха дадени линии.
„Ветеран" е и д-р Валери Лозанов, или Доктора. Неговата фирма „Грация" беше продадена преди година на „Алмус бус,,. Третата фирма на Доктора е „Пълдин бус', която също по наследство се управлява от неговия син Павлин Лозанов. Докторската „фамилия" се раздели с три линии и в момента чрез „Пълдин бус" обслужва № 20.
Чрез „Алмус бус" Лозанови държат маршрутки в един консорциум с ,Автотранс -2000" на Димитър Чолаков. И Мария Златанова, и Доктора видимо изостават от иновации в транспорта. Повечето от техните автобуси са стари.

Източник : www.crossdisplay.bg

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]