Със своите 6 линии и обща дължина от 175 километра, Рияд осъществява най-мащабния проект за метро в света. Поръчката за Siemens включва метровлакове, електрификационна система, сигнализация и комуникационно оборудване за безпилотно управление за линии 1 и 2. През 2013 г. Siemens бе избран да изпълни тази част от поръчката, чиято стойност възлиза на около 1,5 млрд. евро.
„Нашите екипи във Виена и Саудитска Арабия вложиха цялото си сърце и душа в разработването и изпълнението на първия метровлак, който е специално оборудван, за да устои на екстремните климатични условия в Рияд. Затова ние сме изключително горди да бъдем първия от трите консорциума, представящ своите мотриси пред публиката,“ заяви Йохен Ейкхолт, главен изпълнителен директор на направление Mobility на Siemens. Първият метровлак в момента преминава изпитания за екстремни условия в климатичния въздушен тунел на Rail Tec Arsenal (RTA) във Виена. През пролетта предстоят динамични изпитания в Siemens Test and Validation Center във Вилденрат, Германия.
Siemens ще достави общо 74 метровлака Inspiro. Те са с изцяло алуминиев корпус и са проектирани да се движат по стандартно междурелсие със скорост до 90 км/ч. Конфигурациите с 2 и 4 вагона са изработени по специален начин, вземайки под внимание характерните особености на климата. За целта е предвидена по-мощна климатична инсталация, способна да осигури нужния капацитет за охлаждане при екстремно топло време. Също така талигите, тяговите двигатели, спирачките и вратите са снабдени със специални елементи, които предотвратяват проникването на пясък.
Siemens отговаря и за интеграцията на железопътните системи по тези две линии, които покриват обща дължина от 64 километра. Тази инвестиция в инфраструктурата на града е с цел решаване на местния проблем с трафика, който възниква, след като населението на бързоразрастващия се град нараства двойно спрямо 1990 г. и достига над 6 милиона души. Източник : www.logistika.bg