Siemens представи новите метровлакове Inspiro

Със своите 6 линии и обща дължина от 175 километра, Рияд осъществява най-мащабния проект за метро в света. Поръчката за Siemens включва метровлакове, електрификационна система, сигнализация и комуникационно оборудване за безпилотно управление за линии 1 и 2. През 2013 г. Siemens бе избран да изпълни тази част от поръчката, чиято стойност възлиза на около 1,5 млрд. евро.

„Нашите екипи във Виена и Саудитска Арабия вложиха цялото си сърце и душа в разработването и изпълнението на първия метровлак, който е специално оборудван, за да устои на екстремните климатични условия в Рияд. Затова ние сме изключително горди да бъдем първия от трите консорциума, представящ своите мотриси пред публиката,“ заяви Йохен Ейкхолт, главен изпълнителен директор на направление Mobility на Siemens. Първият метровлак в момента преминава изпитания за екстремни условия в климатичния въздушен тунел на Rail Tec Arsenal (RTA) във Виена. През пролетта предстоят динамични изпитания в Siemens Test and Validation Center във Вилденрат, Германия. 

Siemens ще достави общо 74 метровлака Inspiro. Те са с изцяло алуминиев корпус и са проектирани да се движат по стандартно междурелсие със скорост до 90 км/ч. Конфигурациите с 2 и 4 вагона са изработени по специален начин, вземайки под внимание характерните особености на климата. За целта е предвидена по-мощна климатична инсталация, способна да осигури нужния капацитет за охлаждане при екстремно топло време. Също така талигите, тяговите двигатели, спирачките и вратите са снабдени със специални елементи, които предотвратяват проникването на пясък.

Siemens отговаря и за интеграцията на железопътните системи по тези две линии, които покриват обща дължина от 64 километра. Тази инвестиция в инфраструктурата на града е с цел решаване на местния проблем с трафика, който възниква, след като населението на бързоразрастващия се град нараства двойно спрямо 1990 г. и достига над 6 милиона души.                                                                                           Източник : www.logistika.bg

 

 

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]