Железопътният транспорт в пътнически и товарни услуги има намаляващ дял и намаляващо качество. Няма реална визия и реално финансиране на железопътния транспорт в частта, която е свързана с обществената му роля. Това каза доц. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, в предаването „Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.
Ананиев посочи и причините за неслучващата се приватизация на БДЖ.
„Не е ясно този, който ще купи БДЖ, какво купува, тъй като активите и пасивите не са разделени. Бяха наети консултанти, усвоиха се средства, но реално никой не иска да купува нещо, което не знае какво е“.
Купувачът ще разполага със стара техника и много работници, като вероятно ще изплаща големи задължения, добави той.
Представителят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи смята, че метрото в София трябва да се разширява и да се изграждат нови станции.
„Метрото като организация и бизнес не трябва да спира, а да се разширява, тъй като жителите на София вече са над 2 млн. Ръководството на метрото успява не само да усвоява средства, а и да осигурява транспорт“.
Според Ананиев е вероятно след време софийското метро да стига до Владая, Перник или Елин Пелин.