ноември 27, 2022

Системата за тол таксите да е изцяло българска, иска Павлова

До 20 дни се очаква получаването на офертите по възобновената процедура за изграждане на системата за тол таксите.

Това означава, че ако няма обжалвания, до края на годината се очаква да стартира първата фаза – да бъде разработен и внедрен софтуерът – чийто срок е до 12 месеца. Приходите от системата се очакват още в деня, в който тя заработи.

Така ще може да се заплаща направената от избрания изпълнител инвестиция, която няма да е за сметка на бюджета, а на 100% ще бъде за сметка на бъдещия изпълнител, коментира министър Лиляна Павлова.

От думите а стана ясно, че държавата ще има всички права върху системата и няма да се налага обвързване с определена фирма.

Чрез тол системата тежкотоварните превозни средства ще заплащат такса чрез бордово устройство или пътна карта, като плащането ще бъде различно за различните видове пътища и в зависимост от тонажа на превозните средства. Леките автомобили ще продължат да използват винетка, която ще бъде електронна. Камери и GPS-базирана система ще следят по номера на колата дали е заплатена електронна винетка.

„Процедурата за тол-системата е на много важен етап”, подчерта Павлова.

Министърът открои, че желанието е тол системата да е сателитно базирана, абсолютно отворена и да е изградена за България, като лицензът и правата да са на българското правителство, както и на пътната агенция.
Целта е  да не може никой по никакъв начин да ни продаде нечия готова система, а ние да трябва да плащаме лиценз отново.

„Тази система касае националната сигурност, тя не касае само плащането и използването на пътищата в България“, подчерта тя.

Тя обяви, че поредната жалба срещу процедурата е била от фирма фантом. Тази жалба е имала за цел единствено да блокира процедурата.

„Нашият анализ показва, че жалбите са в две посоки – нежеланието на лицата, които стоят зад тези фирми фантоми, да има въведена тол система, защото тя ще доведе до по-справедливо, но и до по-скъпо заплащане от транзитни превозвачи и т.н. Втората категория са вероятно самите интереси на фирми, които кандидатстват и се опитват да наложат някакви определени технологии”, обясни Павлова.

Източник : www.news.bg

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]

Сподели