СКМ Порт Видин поема концесията на пристанище Видин-юг

Правителството определи СКМ Порт Видин АД за концесионер на Пристанищен терминал Видин-юг. Срокът на концесията е 35 години, като договорът трябва да бъде сключен в двумесечен срок.

Концесионерът следва да извършва годишно концесионно плащане, съставено от две части – фиксирана и променлива. Фиксираната част е в размер на 8060 лева без ДДС, а променливата част в размер на 1,76% от нарастването на общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесията, спрямо приетите за базови приходи от 252 хил. лв. Инвестициите за срока на концесията са в размер на 3 737 000 лв.

Концесията трябва да подпомогне повишаването на ефективността и конкурентоспособността на пристанищния терминал и да създаде възможност за увеличаване на капацитета на пристанището.

През 2013 г. пристанище Видин-юг беше дадено на концесия на ТЕЦ Свилоза за период от 35 години, но в началото на 2016 г. договорът беше прекратен по искане на компанията.

Тази година беше променен Законът за концесиите, за да се отрази в него новата европейска директива, която влезе в сила от средата на април. С измененията отпадна 35-годишният таван за срок на концесиите. Въпреки това в конкретния случай концесията отново ще бъде за 35 години.

Другият видински товарен терминал Видин-север е даден на концесия до 2040 г. на Параходство "Българско речно плаване".

 

logistika.bg

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]