Скоростният жп път се разминава навсякъде на две нива с автомобилния

Инж. Караджов, намираме се пред новоизграденото жп трасе на гара Симеоновград. Бихте ли разказали какви строителни дейности бяха извършени до момента по проекта?
Това е последният етап от реконструкцията на железопътната линия от Пловдив до Свиленград – участъкът преди и след гара Симеоновград. То включва 1200 м изградено досега ново трасе преди гара Свиленград, ново коловозно развитие в гара Свиленград и след гара Свиленград – откритият път. 10 км е железният път, който реконструирахме, с 18 стрелки, които са за високите скорости за 160 км/час със стоманобетонни траверси и еластично скрепление, с релси тип 60, а обновителните коловози са с тип 49.
Гара Симеоновград е възлова гара, тя е с три направления – от Димитровград, от Нова Загора и общото направление към Харманли и Свиленград. Общо 10 км е железният път, който е изграден, като досега около 50% от него вече е изграден и предстои официално възстановяване на влаковото движение в участъка Нова надежда – Симеоновград.
През следващия месец предстои да се извършат останалите работи по гарата, превключвания, така че да се осигури движение по новоизградените 6-ти и 7-ми коловози. Има голямо съоръжение като пътен подлез, който ще замени прелеза, който сега съществува. След изграждането на подлеза движението ще бъде пренасочено през него. Върху пътния подлез лежат 7 коловоза. Досега върху малкото съоръжение, което имахме при стария железен път, минаваше само един коловоз.

Освен ремонт на железния път, бяха ли ремонтирани и жп гари в този железопътен участък?
Да, всички гари, които не отговаряха на съвременните изисквания по правилата на ЕС. Изградихме нови приемни здания с всички съоръжения по тях, така че да бъдат оперативно съвместими. Такива гари са в Нова надежда, Симеоновград, Любимец. В момента текат ремонтните работи по гара Свиленград, гранична шенгенска гара, и рехабилитацията на гара Димитровград.

Знаем, че една от невралгичните точки в жп инфраструктурата е пресичането й с автомобилната. Как се избегна това прeсичане на новото жп трасе, предвид и високата скорост от 160 км/час?
Това е регламентирано в нормативната уредба. При високи скорости ние трябва да правим пресичане на две нива с надлези и подлези. В Симеоновград въпросът е решен с пътен подлез. На всички останали места решението е с пътни надлези и пешеходни пасарели, тъй като подпочвените води в този район са на високо ниво и не е удачно изграждането на пътни пешеходни подлези.

Източник : www.news.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]