София – Пловдив за по-малко от час с влак

Мини композиция с френски локомотив и немски вагон прелетя за малко повече от 5 минути разстоянието от табела до табела между Пловдив и Стамболийски вчера. Това стана по време на изпитанията на новото високоскоростното трасе, пише сайтът "Марица".

То е част от модернизация на линията София – Пловдив като част от Трансевропейската железопътна мрежа. Проектът се изпълнява на части, като трасето от Пазарджик до Пловдив представлява лот 3.

По жп линията разстоянието от Стамболийски до Пловдив е 16 километра. По време на тестовете френската машина е развила рекордните за България 226 км в час. По цялото трасе пък малката композиция е поддържала средна скорост от 180 км в час.

Цялото трасе от столицата до Пловдив е 125 км. След завръщането му разстоянието ще може да се взима с влак за по-малко от час заедно с престоя на основните гари.

Прогнозите са скоростта във вече модернизираната отсечка за конвенционалните пътнически влакове да бъде 160 км/ч. За влаковете с накланящи се кошове ще е възможна и скорост от 200 км/ч. За товарните влакове е предвидена максимална скорост от 120 км/ч.

За целта обаче трябва да се закупят нови машини, защото техниката, с която в момента разполага БДЖ, не предполага скорост повече от 100 км в час.

Източник : www.cross.bg

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]