Спад на превозите на товари с влак в ЕС

Въпреки, че железопътният транспорт е по-екологичен и независим от петрола, той не успява да се справи с конкуренцията на автомобилния.

Представителите на сметната палата са разглеждали транспортирането на товари с влак в ЕС от 2000 г. и са посетили пет страни членки – Чехия, Германия, Испания, Франция и Полша в периода 2014 – 2015 г. Независимо от 28 млрд. евро, които ЕК е инвестирала в железопътни проекти резултатите на сектора не са удовлетворяващи. Фактор, отблъскващ превозвачите от железопътния транспорт, е ниската скорост на композициите, която в някои райони е 18 км/ч.

Сред другите проблеми за сектора са липсата на добра европейска железопътна система, липсата на централизирана институция и различния начин на таксуване на този вид транспорт от автомобилния. Не добре използваните средства и лошата поддръжка на вече съществуващите трасета са сред останлите пречки пред развитието на този вид транспорт в Европа.

Източник : www.news.bg

Uncategorized

Бившите транспортни войски ще дострояват жп линията София – Елин Пелин

март 29, 2023

Държавната компания „Транспортно строителство и възстановяване“ (ТСВ) – наследник на Войските на министерството на транспорта ще дострои част от железопътната линия София – Елин Пелин, а за другия участък ще […]

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]