Спад на превозите на товари с влак в ЕС

Въпреки, че железопътният транспорт е по-екологичен и независим от петрола, той не успява да се справи с конкуренцията на автомобилния.

Представителите на сметната палата са разглеждали транспортирането на товари с влак в ЕС от 2000 г. и са посетили пет страни членки – Чехия, Германия, Испания, Франция и Полша в периода 2014 – 2015 г. Независимо от 28 млрд. евро, които ЕК е инвестирала в железопътни проекти резултатите на сектора не са удовлетворяващи. Фактор, отблъскващ превозвачите от железопътния транспорт, е ниската скорост на композициите, която в някои райони е 18 км/ч.

Сред другите проблеми за сектора са липсата на добра европейска железопътна система, липсата на централизирана институция и различния начин на таксуване на този вид транспорт от автомобилния. Не добре използваните средства и лошата поддръжка на вече съществуващите трасета са сред останлите пречки пред развитието на този вид транспорт в Европа.

Източник : www.news.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]