През последните месеци българските летища отчетоха сериозни ръстове. Още в края на октомври през столичното летище бяха преминали рекордните 4 млн. пътници. За първи път обслужените пътници на Терминал 1 бяха повече, отколкото на Терминал 2. Ръстовете и разместванията в бранша у нас са факт и те се дължат на редица фактори, обяснява онлайн туристическа агенция eSky. Пускането на нови директни маршрути (над 20 през годината), увеличаването на честотата на много полети, ударното стъпване на най-големия нискотарифен превозвач на летище София , спадът в цените и все по-леснодостъпните резервации са сред основните причини за положителните резултати. Месец преди края на годината, анализът на eSky сочи 23% ръст на закупените самолетни билети спрямо 2015 г. Похарчени са с 9.1% повече пари, но се наблюдава намаление на цените – средно билетите на нискотарифните авиокомпании са поевтинели с 16 евро – от 90 на 74 евро, а на редовните – с 34 евро (от 329 на 295 евро). От агенцията очакват още по-значителни намаления в предстоящата година. Повечето от закупените билети са били двупосочни. Десетте най-посещавани дестинации през годината са били Лондон, Берлин, Виена, Франкфурт, Милано, Рим, Мюнхен, Мадрид, Барселона и Париж. 36% от пътуващите са избрали да застраховат своите пътувания със самолет , като средният разход за качествена застраховка с широко покритие е бил 12,3 евро. Ръст от 17% бележат плащанията с кредитна карта като съотношението на директните онлайн плащания, спрямо тези с банков превод, вече е 2:1. Това се дължи на развитието на технологиите и нарастващото доверие в онлайн потреблението у нас. През 2017 г. основните изисквания на потребителите, които организират пътуванията си онлайн, ще бъдат още по-изгодните оферти, лесната резервация и възможността за покупка на повече услуги, като билет, хотел, трансфер, застраховка и др., от едно място.