Спедиторът „Гопет транс“ пуска блок-влак между румънския град Куртичи и София

Спедиторът "Гопет транс" планира да инвестира 2 млн. лева в развитие на интермодален транспорт до 2016 г., който свързва България, Гърция, Румъния и Унгария с Великобритания, Бенелюкс, Северна Франция и западната част на Германия, съобщиха от компанията. Интермодалните превози са комбиниран автомобилен и жп транспорт, при който товарите се транспортират с влекачи до жп терминал. Там те се качват на влак, пътуващ на дълги разстояния, а на финала отново се довозват с камиони. Интермодалните превози не са новост за компанията. От  миналата година "Гопет транс" е оператор на интермодален блок-влак в страната между Русе и румънския град Куртичи, отскоро обслужва и линия до Стара Загора, а следващата планирана връзка е между Куртичи и София.
 
Спедиторът използва всяка седмица 2000 камиона и 7 влака в мрежата от обслужвани направления. "Планираме до 2020 г. да диверсифицираме услугите си чрез т.нар. зелена логистика (жп и интермодален транспорт) и чрез морски и въздушен превоз. Работим върху разработването на ново портфолио от услуги за управление на доставките, складиране, крос докинг, услуги с добавена стойност. Планираните инвестиции в тези дейности възлизат на 300 000 евро", заяви изпълнителният директор на компанията Мариана Христова.
 
20 години по-късно 
Компанията е създадена през 1995 г. В началото се занимава с международен автомобилен транспорт на товари, а през 2004 г. открива и подразделението за логистика. През годините открива представителства и местни офиси в Румъния, Полша, Австрия и Гърция. Разполага с мрежа от подизпълнители, собствени транспортни средства, логистичен център на площ от 4000 кв.м за стоки от общ характер и допълнително пространство от 600 кв.м за съхранение на опасни стоки.
 
До края на 2016 г. компанията планира да удвои обема на интермодалните транспорти, да инвестира в собствени товарни единици, както и в развитие на партньорски отношения с ключови подизпълнители – български и чужди транспортни компании, съобщиха още оттам.
 
Другите по релсите 
Интермодалните превози стават все по-атрактивни за спедиторите и превозвачите, тъй като намаляват разходите за превоз на товари. През февруари тази година спедиторът Schenker заедно с автопревозвача ПИМК откриха нова интермодална връзка между България и Германия.
Блок-влакът свързва Русе с Нюрнберг, като двупосочният курс отнема седмица. Според първоначалния проект ПИМК осигурява товари за 23 от всички 34 ремаркета за курс на блок-влака в едната посока, а "Шенкер" – за останалите 11. Влакът е на DB Schenker Rail, а ремаркетата, с които товарите се довозват до Русе, са на ПИМК. Пловдивската компания е ангажирана и с това да извози товарите от жп терминала в Нюрнберг до съответния адрес, където всъщност е назначението им. В началото на годината от двете компании коментираха, че проектът е тестов и впоследствие честотата на превозите може да се увеличи, както и че основното предимство е стабилната цена и по-ниските разходи за превоз с около 20% в сравнение с това товарът да пътува само с автомобилен транспорт.
Източник: Капитал
Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]