Пунктове за технически прегледи без лиценз, ако пускат такива автомобили
Както се правят проверки за неизправност на колите, така трябва да се прави и проверка за катализатор. И да се вземат мерки, включително и спиране на колата от движение. Това заяви в интервю за „24 часа“ министърът на екологията Не-но Димов.Както не можете да карате кола, която има неизправна спирачка или кормило, така би трябвало да не може да карате кола, която има проблеми с очистващата система. Или изобщо няма катализатор, смята той.
Съсредоточили сме се върху проблема с катализаторите, защото тои ни помага да решим един от главните въпроси – чистотата на атмосферния въздух, казва Димов.Според него единият проблем е при първата регистрация на колите в страната. В пунктовете масово няма апаратура, която да измерва нивата на отработените газове, и се прави регистрация, без това да е проверено. Вторият проблем са годишните технически прегледи , при които колите масово се пускат или без катализатори, или с неизправни и за това няма санкция.Работна група от няколко министерства изготвя промени в нормативни актове. Димов смята, че пунктовете за технически прегледи , които пускат коли без катализатори, трябва да остават без лиценз.