Само около 35% от пътната мрежа в България са в добро и средно добро състояние. Финансирането на ремонтните дейности остава основният проблем, както и неправилно определяните приоритети при изразходването на средствата. Това каза инж. Ясен Ишев, Научно-технически институт по транспорт, в предаването „Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.
„Ремонтните дейности на пътищата у нас често се правят прибързано, основната цел е строежът на нови. Именно разходите за тях изместват и фокуса от необходимите ремонти. Средствата за пътната мрежа в страната не са достатъчно и не се разпределят ефективно“.
Инж. Ишев посочи, че има множество симптоми за занижаване на изискванията към фирмите, извършващи строителни или ремонтни дейности. Той добави, че пример за това са множеството нови пътища, които имат нужда от ремонт месеци след пускането им в експлоатация.
Според него България има възможност да привлече експерти, за да подобри процеса, а все пак такива има в екипите и към момента.
Гостът каза още, че въвеждането на тол таксите се движи в срок. Очаква се до края на годината те да са факт за автомобилите под 3,5 т, а след средата на 2019 г. да се въведат и за тежкотоварните, добави Ишев.
Вижте цялото видео на Bloomberg.tv