Стачка на машинистите в Германия блокира жп транспорта

Протестиращите настояват за 5% повишение на заплатите и съкращаване на работните часове от 39 на 37 часа седмично.
Поредна стачка на машинистите в германските държавни железници Deutsche Bahn заплашва да блокира жп транспорта в страната в рамките на два дни. Синдикалната организация GDL, която е по-малката от двата синдиката в компанията, започна стачни действия във вторник, когато в 15 местно време спряха редица товарни влакове. В 2 часа през нощта срещу сряда обаче в протеста се включиха и пътническите влакове, като по план стачката ще приключи в 21 часа местно време в четвъртък, предава DPA.
 
Tочният брой на стачкуващите засега не е известен, защото участието в акцията е доброволно. Все пак обаче железопътното движение в цялата страна ще бъде сериозно засегнато. 
Според Deutsche Bahn в движение ще бъдат около половината от регионалните влакове и една трета от бързите. Товарните превози ще се осъществяват чрез половината от влаковете.
 
Машинистите настояват за повишение на заплатите от 5% и съкращаване на работните часове от 39 на 37 часа седмично. По-проблемно е искането на синдиката да преговаря и от името на други служители, които традиционно са представлявани от конкурентния по-голям синдикат Eisenbahn- und Verkehrsgewerkschaft (EVG).
Deutsche Bahn заяви още в края на миналата година, че е предложила 5% повишение на заплатите за следващите 30 месеца за машинистите, но няма да приеме предложението за заплащането на останалите служители.
 
В GDL членуват 19 000 от 196 000-те служители на компанията в Германия. Организацията е все по-критикувана заради своята неотстъпчивост и стачките, организирани в контекста на отслабващата икономика.
 
През миналата година синдикатът вече организира четири стачки заради условията на труд, които парализираха жп транспорта в много райони на Германия. Последната, от ноември, бе най-дългата стачка в историята на компанията от основаването ѝ през 1994 г. Тогава загубите за компанията бяха оценени на над 100 млн. евро. Предната стачка пък беше на 18 и 19 октомври.
 
И през февруари от GDL обявиха стачка, която трябваше да продължи до 180 часа. Тя обаче беше отменена след отстъпки от страна на жп компанията и преговорите бяха подновени.
Източник: Investor.bg
Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]

ЖП транспорт

ЕВРОПЕЙСКИЯТ ПАРЛАМЕНТ ОДОБРЯВА ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА 2021-ВА ЗА ГОДИНА НА ЖЕЛЕЗНИЦАТА

Комисията по транспорт и туризъм (Tran) към Европейския парламент прие предложение за обявяване на 2021-ва за Европейска година на железницата. Предложението беше обявено през март в подкрепа на целите за […]

ЖП транспорт

Вземания за над 110 млн. лв. обезкръвяват НКЖИ

Въведеното  извънредно положение в страната през март и засилените противоепидемични мерки и ограничения  повлияха върху  пазарната конюнктура и в момента в транспортния сектор се наблюдава забавяне при издаването на разрешения  за […]